Monday, November 13, 2006

Söndag

Vilken meningslös helgdag jag hade igår alltså.
Satt och laddade ner Explorer 7 (vilket tog sin tid) och sedan hittade jag både det ena och det andra som borde göras med datorn. Rensade ur den rejält och flyttade över mängder av filer till min externa hårddisk. Efter det fortsatte jag med att scanna efter spyware. Det tog någon timma och gav inga utslag. Sedan avslutade jag med en defrag och det tog två timmar. Skulle vilja säga att datorn känns som ny, men det gör den inte.

Nu när det har blivit kallare är inte insekterna så höjljudda längre. Fåglarna som brukade väcka mig verkar också ha dragit mot sydligare breddgrader. Idyllen är tillbaka, om det inte vore för den där jäklans hankatten som sitter utanför vår dörr och jamar. Tydligen har våra grannar matat den, fast att det inte är tillåtet. Även om katten ser dum ut, så har den tillräckligt med intelligens för att fatta att det regelbundet ställs ut mat till honom. När fatet är tomt har han därför börjat förstå att det räcker att jama tålmodigt i en timme för att fatet ska fyllas på igen.
När han inte sitter och jamar utanför dörren, så ligger han på mitt biltak. Av alla bilar som står utanför, så har han valt just min som utsiktspost. Jag har små kattfotsavtryck över hela jäkla taket. Ser ju lagom manligt ut.
Funderar allvarligt på att placera lite epoxylim på taket och sedan åka iväg och tvätta bilen med kattfan faskklistrad.
(Jag tycker faktiskt om katter.)

No comments: