Tuesday, November 28, 2006

Dags att varva ner innan julhandeln

Det regnar, regnar och regnar. Jag har redan tappat bort 4 paraplyer, bara i november månad. Det är tur att de är billiga.
I morgon och övermorgon ska jag ha en välbehövlig ledighet. I två dagar ska Mrs. Skugga och jag softa på ett av de finare hotellen i staden.
Vi hade egentligen tänkt att åka iväg någonstans, typ långhelg, men det får bli i januari eller februari i stället.
Jag har en massa milage points som går ut vid årsskiftet. Eftersom vi inte har tid att åka utomlands, bestämde vi oss för att lösa ut de milage points som låg i farozonen och skämma bort oss på hemmaplan i stället. En svit med hamnutsikt är fixad. Femrättersmeny beställd och frukost på rummet dagen därpå. Hotellets spa lovar att göra mig till en ny människa och Mrs. Skugga’s bokade esthe-program ska få henne att se 10 år yngre ut. Vi tar det med en nypa salt, men det är alltid skönt att bli lite knådad.
På kvällen ska vi gå på bio, fast jag har ingen aning om vad som visas. Det får bli ett blint val. Det är nog 5 år sedan jag var på bio sist, så även detta lär bli en ny upplevelse. Tydligen så finns det VIP-säten med bord och soffgrupp. I biljetten ingår då även fri förtäring av champagne. Helt i min smak. Dagen efter ska vi åka på en cruise i bukten och samtidigt äta lunch.
Jag dock rädd för att jag kommer att vara, om möjligt, ännu tröttare efter två dagars slappande. Varken jobbmobil eller dator får följa med, så det kan bli påfrestande för nerverna.
Ikväll ska det vankas köttbullar och mos, så ingen övertid idag. Ska bli kul att se hur många meddelanden jag har på mobilen när jag slår på den igen.
Bara för att djävlas ytterligare med mina klienter, så ska jag nog faktiskt ta och stänga av min voicemail helt och hållet.
Jag kommer att vara omåttligt populär på fredag morgon...

5 comments:

Cliff Hanger said...

Man får hoppas att det finns en egen VIP-toalett i nära anslutning till VIP-sätena om du ska dricka en massa champagne (kanske en exklusiv kissflaska är det bästa för att inte missa nåt av filmen?).

Man blir självklart nyfiken på vad du jobbar med. Du får gärna berätta.

Shadow said...

Cliff, Tack för förvarningen. Tar med mig en termos.
Utan att nämna namn, kan jag informera att jag jobbar för ett multinationellt företag och ansvarar för olika geografiska marknader. På min fritid driver jag en egen firma. Jag har alltså ingen fritid...

Nini said...

What what?!? En bio med MAT?
Har jag dött och missat himlen? =(

Kanske borde tipsa SF om det här...

Cliff Hanger said...

Där ser man, det verkar som att du är en riktig hot shot.

Miss Sophie said...

Men åhhh....VIP-hörnan! Skönt!
Ikväll ska jag hinka skumpa, dock inte gratis :(

Ja, ta vara på din fruga nu...utan mail och shit.