Saturday, November 11, 2006

PowerPoint

Idag fulltständigt öser det ner. Spelar inte så stor roll eftersom jag jobbar.
Sitter här och hänger upp mig på en fläck på slipsen. Jag kan inte äta nudelsoppa utan att stänka ned mig själv. Kanske ska be om gaffel och sked nästa gång så att jag kan rulla upp nudlarna på gaffeln.
Medan jag sitter här och stör mig på fläcken, så försöker jag samtidigt fila lite på en presentation av vår senaste teknik. Jag bad en kille göra en snygg presentation på engelska, eftersom den gamla var så..., just gammal.
Han har haft två veckor på sig att göra presentationen och när jag fick se resultatet igår, så bestämde jag mig för att komma in och jobba idag. Hela skiten måste göras om. Engelskan var urusel och presentationen var på förskolenivå. Vem sjutton anställde honom? Får ta mig ett allvarligt snack med personalavdelningen.
“The company is used to be the biggest in it's nieche”, har han skrivit. “Is used”?, menar han nutid eller dåtid? DELETE och skriva om till “Our company is proud to be a market leader with a 70% share of the global market.”
Med den starten drar jag snabbt slutsatsen att detta ser ut att bli en lång dag. Let it rain! Tyckte precis att jag dessutom såg blixtar över bergen. Åskan är min hejarklack och Powerpoint är min trogna följeslagare. Tillsammans ska vi fixa det här. - Suck!

1 comment:

Ms.Take said...

Ahhh, sympati sympati sympati!
DEt är bara att inse - samma brist på insäljningsförmåga som gör att de inte klättrar i företagshierarin är den som gör att de inte kan göra PowerPoint.

Lustigt att just sekreterare är så såliga på sekreterargöra :)