Thursday, April 12, 2007

Kvinnor (män) och väskor

Jag klagar ibland på att frugan köper väskor i samma takt som hon byter underkläder, med resultat att hela garderoben är full med hennes väskor.
Å andra sidan är jag själv också ganska bra på att avverka väskor.
Nu snackar jag inte om sportväskor, utan om portföljer. Några veckor efter att jag har köpt en ny, märker jag vissa svagheter och finesser som saknas.
En väska var för stor och klumpig, så jag köpte en mindre variant, men när jag stoppar i datorn så finns det ingen plats för extra skjorta och underkläder. Jag behövde alltså något som var mitt emellan dessa två. Så har det hållit på i evigheter. Jag verkar aldrig hitta just den perfekta storleken.
Eftersom jag ofta åker på resor bara över en natt, så vill jag kunna ha allt i en väska, utan att den blir för klumpig för att användas även i dagligt bruk.
På två år har jag nog gått igenom 8 väskor och jag har nu äntligen kommit underfund med att jag faktiskt måste ha en uppsättning på två väskor. En för korta resor och en för dagligt bruk. När jag tänker tillbaka så var då väska nummer 1 och nummer 2 de bästa alternativen för att göra min väskkollektion komplett.
Här kommer skillnaden mellan min fru och mig. Varje gång jag köper en ny väska, så har jag slängt den gamla. - Undrar nu vem som är smartast av oss...?

2 comments:

Nini said...

Tssss! Det är klart att din fru är den smartaste! Man vet aldrig när man kan komma att behöva den där...du vet...speciella som man köpte för 1½ år sen. Den där svarta med perfekta facket för just den här grejjen!

Jag tror att C fick det till över 50 handväskor sist han räknade i alla mina lådor....

Shadow said...

Nini > Och jag tror att jag ska bli väskdesigner. Jag ska designa den ultimata affärsväskan!