Tuesday, December 05, 2006

Värmer upp inför kvällen

Middag i kväll med nya ambassadören. Vår styrelseordförande har bjudit in ambassadörsparet till middag på ett hotell som ligger på andra sidan staden. - Visst är det ett av de finaste hotellen i sta’n, men jag undrar om inte ambassadören är lika irriterad som mig över valet av hotell. Det tar en minst en timma att komma dit.
Hade jag själv fått välja, så hade jag tagit tunnelbanan, men nu måste jag sitta i en limousine med styrelseordföranden och vår CEO. 1000 spänn på att det kommer att vara köbildning och ta två timmar att komma fram.
Sitter därför här och läser på för intressanta samtalsämnen som vi kan diskutera i bilen. Det kommer att bli jätteroligt!
Vi kan diskutera Dollarn och Euron. Efter det kan vi fortsätta med miljöfrågor och marknadsanalyser. När vi har tröttnat på det kan vi diskutera effektivisering i produktionen och investeringar.
Ett annat hett ämne är temperaturinställningen av kontorets klimatanläggning, men det är förmodligen bara jag som tycker att det är ett viktigt ämne. Det är på tok för varmt här inne, men ändå sitter damerna med knäfiltar!
Jag hoppas att ambassadörens chaufför är väl insatt i trafikensituationen här, för annars kommer de att bli en timma för sena, vilket betyder att jag får sitta och snacka skit i ytterligare en timma på restaurangen medan vi väntar. I värsta fall måste jag alltså sitta och hålla låda för två gamla gubbar i sammanlagt tre timmar. - Shit!
Jag lyfter blicken mot taket och ber en stilla bön, - “Snälla Gud, låt det vara lätt trafik idag..., och så vill jag ha en Playstation3 av jultomten”.

3 comments:

Nini said...

Bra med tillägget om PS3:an där, om utifall att han skulle lyssna *s*

Shadow said...

Nini > Ja, man vet ju aldrig...

Nini said...

Tss tomten ser allt. Så är det. Det har mamma sagt =)