Tuesday, December 05, 2006

Ett par handskar gör mig mäktig

Köpte nya läderhandskar idag. Sådana där tunna, utan foder, som sitter sådär perfekt på händerna.
Jag brukar köpa nya sådana handskar varje år (eller flera gånger per säsong för att jag lyckas supa väck dem) och det är alltid lika skönt att känna det mjuka lädret mot huden.
Varje gång jag drar på mig dem, så känns det som om jag är en hjälte i någon Hollywood-film. Det är liksom starttecknet för att “nu djävlar ska här slåss alltså!”. Jag känner hur bröstet spänns upp som på en duva och mina biceps pumpas upp. Jag kan känna pulsen slå i mina väl synliga artärer och jag växer mig 30 cm längre. Jag bänder kroppen bakåt och sträcker upp händerna mot skyn och ger ifrån mig ett avgrundsvrål.
Mina ögon fokuseras på sitt mål och ingen kan gå miste om min mördarinstinkt. Jag är ett dynamitpaket redo att sprängas, en katt som gör sig redo för attack, en livsfarlig dödsmaskin och min blick kan smälta smör. Jag böjer mig ned efter mitt dödliga vapen och känner det fasta handtaget i mitt grepp, - min attachéportfölj?!
Lika snabbt som jag slank in i dagdrömmarnas värld, kastas jag tillbaka i verkligheten. Målet jag fokuserade på var busshållplatsen och mitt livsfarliga vapen är en väska som jag möjligen kan vifta bort flugor med.
- Suck!, - dags att ta itu med vardagen igen, men jag har i alla fall ett svart bälte i "business", tänker jag medan jag strosar gatan ned.
- Undrar vilket företag jag skall smälla på käften idag?

9 comments:

Elias said...

Det är märkligt att man få sådana känslor av en sorts kläder.

Jag har faktiskt upplevt samma känsla när det gäller träningsskor, då känner jag mig som en bulldozer som kommer att trampa på allting med all hastighet som mitt hjärta kan ge mig.

Lycka till med dina handskar
//B. Elias

Nini said...

Jag brukar känna mig supersnabb i mina snabba sneakers :)

Men såna där skinnhandskar utan foder är ju kalla ju! Det ska vara skinnhandskar med foder. Lika mkt superhjälte men med en mamma-touché ;)

Ms.Take said...

Svart bälte i business är sexigt, handskar eller inte. =)

El_Pedro said...

hahaha , jag det är ganska odramatiskt att ha ett businessrelaterat jobb.

kläder kan göra en på så coolt humör ibland. Lika skön kick som en öl ger en.
Fast ölen gör att man ofta finner sig i den coola rollen mycket längre :)

Shadow said...

Elias > Sådan känner jag mig också när jag drar på mig mina CAT:s.

Nini > Här blir det för varmt med foder.

Ms. Take > Vi kanske kunde “sparra” någon gång... Du är väl också svartbältare?

El Pedro > Öl har också en fin effekt på kroppen (hjärnan)!

Nini said...

Glömde att du befinner dig i en annan klimatzon än jag =/

Shadow said...

Nejdå, jag bor i Haparanda, eller något...
Du vet, kallt hjärta = varma händer.

Ms.Take said...

I alla fall brunt. Jag hoppas jag alltid har mer att lära :)

Shadow said...

Ms. Take > Det finns mycket att lära efter svart bälte, sedan kommer 1:a DAN, 2:a DAN, osv.