Friday, December 08, 2006

Julfest, lotteri och svin.

Håhåjaja, det börjar bli lite tröttsamt nu med alla middagar. Gårdagens middag var ganska lugn med jag är ändå lite bakis idag.
Ikväll är det julfest med Nordiska Handelskammaren. Det är en stor tillställning med runt 500 gäster. "Black Tie" är det som gäller och jag ser fram emot att få se alla vackra damer i cocktailklänningar.
Det är många företag som sponsrar tillställningen och även vi är en av huvudsponsorerna. Trots att vi är en så kallad "Gold Sponsor" så måste vi dock ändå betala de dryga 1000 kronor per person som biljetterna kostar.
Lotteridragningen är en av kvällens höjdpunkter, med många fina priser.
För tre år sedan vann jag faktiskt 2:a priset och jag har nog aldrig blivit så besviken tidigare över ett 2:a-pris. 1:a-priset var flygbiljetter för två med SAS (valfri destination), 2:a-priset (det jag vann) var en stor djäklans dammsugare från Elektrolux och 3:e-priset var en långhelg för två på ett lyxigt spa-hotell. Hur fan dammsugaren hamnade mellan dessa två reserelaterade priser är för mig fortfarande ett mysterium. Jag hade hundra gånger hellre vunnit 3:e-priset än en dammsugare.
Efter tillställningen var det efterfest på en central nattklubb i Manictown och jag minns hur jag var tvungen att kånka med mig dammsugar-aset hela djäkla kvällen. 14 kilo! I en mycket stor, otymplig och svårburen låda. Den var så stor att den i praktiken inte heller gick att använda i hemmet. Jag misstänker att det var en modell som professionella städfirmor använder.
Den sabbade i alla fall tapeten varje gång den törnade emot någon vägg. Snart var alla tapeter söndertrasade i höjd med knät och ner. När gäster kom på besök, så frågade de var katten var någonstans.
Vi äger ingen katt.
Nej, i år siktar jag in mig på tredjepriset, men det skulle inte förvåna mig om jag vinner en våningssäng från IKEA eller något annat som jag absolut inte har någon användning för.

För övrigt så har jag bestämt mig för att aldrig mer skaka hand med Mr. C.
Vi möttes vid urinoaren tidigare idag. Efter uträttad behov så vred han och skakade sin Petter-Niklas, stoppade in den, drog upp gylfen och gick därefter rakt ut från toaletten. Utan att tvätta händerna!!!!
- Svin!
Om han försöker krama mig vid tolvslaget på nyårsafton, så hoppar jag över balkongräcket.

2 comments:

Stefan said...

en dansk skalle är annars ett fint alternativ med ett mumlande " åh...flåt såg dig inte"

Nini said...

EWWWW!!!! Eww ewww ewwwwwwwwwwwww!!

Jag har ju konstaterat att hägsta chefen här på kontoret gör exakt likadant. Jag hörde honom genom väggen... =(