Sunday, April 08, 2007

Fest och 60-åriga kåta damer

Middag med 500 gäster, black tie, aftonklänningar och dans.
Det var som en mini-nobellfest, med påmpa och ståt. Allt var perfekt, förutom att jag fick kämpa förtvivlat för att undå att bli våldtagen av en mycket, mycket kåt kvinna.
En äldre och rik dam runt 60 hade bestämt sig för att ha sex och jag råkade hamna i skottlinjen. Hon siktade in sig på mig ganska tidigt under kvällen och hon försökte förföra mig med alla tänkbara medel. Hon låg konstant på gränsen mellan gult och rött kort och hennes signaler var inga skruvbollar precis. Bara raka skott. Hon var inte själv något direkt stolpskott, ganska fräsh faktiskt, men jag är gift och för övrigt så anser jag att det är 30 år för tidigt för att förföra 60-åringar.
Hon kom fram till mig först i baren och frågade om hon kunde få bjuda på en Dry Martini. - Visst fick hon det. Det var ju ändå fri bar hela kvällen. Jag hade dessutom själv precis tänkt att beställa mig en Dry Martini. Vi utbyter visitkort och jag ser hur hon stoppar mitt kort i sin röda BH.
Vi står där och smuttar och hon frågar mig om jag är gift. Jag svarar att jag är gift och då säger hon, - “Vad bra, det är jag med”.
Sedan började en uppvaktning som skulle kunna få påfåglar att se ut som gröngölingar. Hon fuktade konstant läpparna med sin tunga. Hon slickade på glaset. Hon sa att det var varmt och la en isbit i klyftan mellan brösten. Hon blinkade så mycket att jag trodde hennes lösögonfransar skulle flyga iväg. När vi pratade med andra gäster, så stod hon ändå och tryckte upp häcken mot mig.
Jag försökte hålla distansen och gick iväg för att prata med några bekanta som jag såg skymta förbi i folkvimlet. Det tog inte många minuter förrän jag hade henne vid min sida igen, smekandes min häck. Jag avböjde artigt alla närmanden hon gjorde, men hon ville inte ge sig. De få gånger jag lyckades slita mig loss, så fann hon mig snabbt igen inom ett par minuter.
Vid ett tillfälle kom hon fram till mig med två champagneglas med en jordgubbe i vardera glaset. Hon drack ur sitt glas och slukade jordgubben, som hon sedan rullade runt i munnen och samtidigt försökte se sensuell ut.
Plötsligt sträcker hon ut tungan med jordgubben på tungspetsen. Hon för sin mun mot mitt glas och så lobbar hon i jordgubben i mitt glas. Va fan?! Inget sensuellt alls i det. Det hade varit mycket mer underhållande om jag hade fått hennes löständer i glaset i stället.
Ja, så höll det på i alla fall. När jag satte mig vid något bord, så satte hon sig bredvid och la sina fötter i mitt knä, väl medveten om att strumpebanden var synliga. Denna fars blev bara värre och värre ju mer hon fick att dricka dessutom. Hon påpekade gång på gång att hon hade ett rum reserverat i samma hotell.
Efter drinkar och chit-chat var det dags för middagen.
Det var sittning för 500 personer och middagen var superb. Likaså valet av champagne och tillika vin. Kvällen hade knappt börjat och jag hade bestämt mig för att njuta, men det såg svårare ut för varje minut som gick. Det skulle dessutom bli dans efter middagen, vilket skulle betyda en mardröm för mig.
Jag bestämde mig därför för att byta taktik. I stället blev jag mycket tillmötesgående mot denna überkåta dam och jag hällde i henne glas efter glas med champagne. När jag gick för att hämta drinkar till henne, så bad jag dessutom bartendern att spetsa dem lite extra. 30 minuter i det tempot och hon ursäktar sig för att pudra näsan. Som väntat, så kom hon aldrig tillbaka.
När jag och mitt följe lämnade festen runt 1 på natten, såg vi hur hon låg utslagen på en soffa i lobbyn och hela världen kunde se hennes strumpeband. Snacka om bortkastade pengar på ett hotellrum.
Jag går fram för att titta till henne, men hon är totalt utslagen. En bellboy kommer fram och frågar om jag är bekant med kvinnan, men jag säger att jag inte har en aning om vem hon är.
Jag ser hur mitt visitkort sticker fram ur hennes BH och i en välkamouflerad manöver smyger jag tillbaka kortet till min ficka och stoppar i stället dit hennes eget kort, som jag tidigare fått under kvällen.
- “I guess she had too much to drink”, säger jag till bellboyen.
- “Happens all the time around here”, svarar han.
- “She's probably a guest at your hotel, so you should search her for some kind of identification”, säger jag och leder mitt följe ut ur lobbyn.
Vi tackar varandra för en trevlig kväll och sedan tar var och en av oss en taxi i våra respektive riktningar.
När jag är framme vid hemmet och ska betala så finner jag något som inte borde finnas i min bröstficka, - überkåta damens rumsnyckel...

12 comments:

Nini said...

Hahahahhahahahaha!! OMG vilken pinsam kvinna! Riktigt, riktigt, rikigt pinsam! Jag sitter och skruvar på mig för att det är så pinsamt! Det var helt rätt att sänka henne!

Vad gjorde du med nyckeln? Skickade tillbaks till hotellet? Berättade du för din fru? Skrattade hon lika mkt som jag?

Shadow said...

Det var en kortnyckel, så jag misstänker att de klarar sig utan den.
Jodå, min fru skrattade också gott åt mina erfarenheter från kvällen ifråga.

SixesAndSevens said...

:D

Nini said...

Sicken tur du haft i fru-valet =)

Miss S said...

:D :D :D

Får nästan ångest när jag läser ditt inlägg!
Måste hitta en man snabbt...en BRA man! Så jag inte blir som denna kvinna om 25 år....

Hannele said...

Fult att spetsa någons drinkar.

Shadow said...

Miss S > Hoppas du hittar honom.

Hannele > Jag vet...

Ms.Take said...

Nöden har ingen lag hannele, ibland finns ingen annan utväg.

Så där pinsam kan man vara vid 20-30-40 och 50 också. Män med. Det är vanligare med män. Det här var som en livs levande kvinnlig variant på "spray date miffo", Shadow - ehhehehe

Shadow said...

Ms. Take > Då vet du hur det är, och förmodligen även hur du kan ta dig ur en tricky situation. Träffar du miffona i verkligheten? Jag trodde att de flesta av dem gallrades ut i din “miffo-screening”.

Hannele said...

Hade det varit samma sak, om en gubbe sprungit egter en ung tjej??

danne said...

Fan. Jag verkligen fastnade här idag. Och somjag har skrattat. Tack mannen.

Shadow said...

Danne - Kul att ha dig tillbaka.