Friday, December 22, 2006

Det nalkas jul

Så går vi då alltså mot ljusare tider igen och snart är det midsommar.
På tok för tidigt. Man har ju knappt ens kommit in i stearinljus-lunken och så blir det redan ljusare igen. Nej, jag röstar för att vintersolståndet flyttas fram till efter jul.
Just skillnaden mellan sommar och vinter är något av det bästa som finns i Sverige.
Där jag befinner mig är det mörkt klockan sju vare sig det är sommar eller vinter, vilket är skittråkigt.
Nu hoppas jag mest på att det ska börja snöa, men tills USA skriver på Kyotoprotokollet, så kan man nog bara drömma om en vit jul.
Vi är i alla fall redo för julen nu. Det har kokats, grillats, lagts in och bakats i en vecka. Julpyntet ser ut som om det inte visste om det var på väg upp eller ner, men det finns där åtminstone. Det glittrar och blinkar i varje vrå.
Det ser ut att bli en riktig traditionell jul och den skulle bara kunna bli bättre om jag kunde förmå vissa av våra gäster att sluta äta julskinkan med pinnar.

8 comments:

Cliff Hanger said...

Jag tycker att man ska få ha stånd när man vill.

God Jul!

danne said...

:-) Cliff rules!

Puman said...

Jag hoppas du får en GOD JUL med allt tillbehör.

Nu är det bara snön som fattas.

Shadow said...

Hälsar “stånd”aktigt God Jul till er med.

El_Pedro said...

låter som ni har roddat julestämning utav bara f*n.

njut under helgen, goder julafton och allt det där.

good wheel som vi säger i Götet

Stefan said...

fet jul på´re

;)

Emm said...

Hälsar på här lite då o då. Har smygit tidigare. ;)
Nu säger jag hejje. Å önskar dig en riktigt God Jul!

Shadow said...

El Pedro > Ja, jag kan inte komma på något som fattas nu. God jul!

Stefan > Ha det så gött själv!

Emm > Alltid trevligt med smygande gäster. God jul!