Tuesday, December 26, 2006

Waist size story

Hur fixar ni vikten under julen?
Jag har nått den åldern då julfirande definitivt ger utslag i form av nyttjande av hittills icke använda hål i bältet.
Jag tror inte att det räcker med “jag avstår kaffekakan för jag har redan ätit för mycket”. Skadan är liksom redan gjord.
- Nej, det finns bara två sätt att parera sig på, - gömma vågen och bara använda hängslen.

Kan förresten meddela att jag fick tillbaka resultatet från min hälsokontroll idag. Jag fick en liten anmärkning på mina levervärden, men inte så att jag behöver gå till läkaren i alla fall. Dessutom så var det bättre värden än förra året, så jag känner mig lugn.
Lite oroväckande är det dock att jag krymper. Jag har tappat nästan 5 mm det sista året och är nu bara strax över 180 cm lång. I den här takten så kommer jag att vara 168 cm lagom till min 50-årsdag.

11 comments:

Miss Sophie said...

Oj! E du sååå lång? :-O

Miss Sophie said...

Oj! E du sååå lång? :-O

Lo said...

det kanske är det de där promenaderna utan konkret mål är till för! :=)Då kan man ta en extra pepparkaka!

Shadow said...

Sophie > Syftar du på 168 eller 180 cm?

Lo > Hehe, du har så rätt. Det får bli en långpromenad imorgon, utan något mål.

Puman said...

Tomten var så elak mot mig!... jag har fått en steg- och pulsmätare! Så det är bara ut o jogga! *suck*

Shadow said...

Puman > Du ser inte ut att behöva det.

El_Pedro said...

det är det som julen är till för. Äta i mängder utan att skämmas.

jag har ignorerat mitt nya liv och frossat i julemat och passat på att stoppa i mig hamburgetallrikar och annat gott.

2:a Januari går jag igång igen med träning och mindre skräpmat.
Julen är en frizon för mat

Fröken Bokmal said...

Har gått ner. Gillar inte julmat, och nån ska ju tänka på beach-07;)

Shadow said...

Fröken Bokmal > Gillar inte julmat?!

The Pale Green Woman said...

Om du krymper i den takten kanske du skulle fundera på att inte duscha så varmt? Det kanske är 30-tvätt och plantorkning på dig för att du ska hålla formen?

Shadow said...

Pale Green > Plantork, haha. Tack för rådet!