Wednesday, December 27, 2006

Det gångna året

Idag är det i praktiken den sista arbetsdagen på året, så jag passar på att sammanfatta det gångna året.
I januari startade det bra med nya projekt och investeringar som skulle stå klara i februari, med uppföljning av en pre-launch i mars.
Det gick över förväntningarna, men när beställningarna började rulla in i april, så var vi mitt uppe i ett bokslut och vi använde hela maj till att förbereda oss för bolagsstämman i juni.
Eftersom allt stannar upp i Sverige under industrisemestern i juli, så var vi ganska sysslolösa ända fram tills i augusti, då vi satte fart igen för att hinna med en löjligt tajt deadline i september. Den deadlinen hann vi inte riktigt med, utan levererade i stället i oktober. Kunden blev skitsur och hotade oss med diverse påföljder i november, vilka sattes i verket i december.
- Så kan det gå!

Vi käftar emot och ärendet kommer att tas upp i domstol i januari, så jag avslutar detta år med en fras som jag alltid har viljat få citera,
- " I'll see you in court "!

7 comments:

El_Pedro said...

det kan man kalla summering.

snygg med månadsvis faktiskt

smultronkiwi said...

Nyfiken: blev det golfspelande på julafton??

Ditt arbetsår ser ut att ha varit.... varierande..

Ha det.

Shadow said...

El Pedro > Det har varit ett "intressant" år...

Smultronkiwi > Inte en chans! Hej förresten!

Nini said...

Men men!! Det där var ju bara JOBB!!! Vad har hänt mer då??

Shadow said...

Nini - Jobbet is my life...

Nini said...

That's so sad! Du som har tv i badrummet t.om!! Jag tror jag måste komma över och njuta av alla faciliteter eftersom du bara jobbar :)

Shadow said...

Nini - Du är välkommen när som helst. Jag bor på gatan bakom 7-11.