Thursday, January 25, 2007

Various och länkar

Läser att klamydia ökar explosionsartat, speciellt i Uppsala. Är det för att det bor så många studenter där, eller beror det på annorlunda sexuell aktivitet i regionen, som inte kan jämföras med resten av Sverige?
Kan det kanske bero på att de finns för få bensinmackar som säljer kondomer? Hmmm, många frågetecken...

Dagens idol är förresten räven som knallade omkring bland modebutikerna i London.
Är räven ytterligare ett exempel som står i direkt relation till jordens uppvärming månntro? Flyttfåglar...flytträvar... – nej kanske inte.

Vidare informerar Aftonbladet att kräkningsljud är världens hemskaste ljud.
Det kan jag inte hålla med om. Det finns mycket hemskare ljud än så. -Varje gång president Bush öppnar munnen till exempel.

Idag har jag varit duktig och lagt upp lite mer länkar till bloggarna som jag gärna läser. Det blir även enklare för mig själv att hitta till er, ett problem jag uppmärksammade när jag var ute och reste senast. Jag har märkt att en del gillar att ha länkarna i bokstavsordning. Riktigt så pendantisk är jag inte. Mina länkar ligger i random order, utan någon som helst baktanke.

2 comments:

Maria said...

Även Bush verkar ha problem med att höra sitt eget ljud... när han uttalade orden "social security" och "global invironment" i det senaste talet, så lät det väldigt konstigt... som om hans mun aldrig sagt dessa ord och vidare verkade vara mycket, mycket svåra att förstå för allas vår uuuunderbara "Gugge-B"...

Nini said...

Hahahaha hans talskrivare kan inte ha det alltför skoj :)

Seriously Mr President, you have to say this!! Yes yes I know, the war in Iraq bla bla, but say these lines first, ok!