Friday, January 26, 2007

Tack till er, samt vår IT-avdelning

Tack för de råd jag fick och det går fortfarande bra att lämna råd.
Jag sitter lite och filar på en alternativ lösning...
Hela paktbildningen orsakas egentligen bara av att en enda person har en något jobbig karaktär. Hon är en upprorsmakare och baktalar gärna andra personer. Det är ju inget som jag kan sparka henne för, men nu har jag däremot chansen att placera om henne. Tidigare idag pratade jag med chefen för vår IT-avdelning och han klagade på att han hade för lite folk.
Ms. Conflict (som jag kallar henne för) kommer med största förmodan att jobba på IT-avdelningen från den 1:a februari. Det är den tystaste avdelningen på hela kontoret, inga pratar med varandra, och det kan nog göra henne gott.

S-man tipsade om en blogg som vi alla kanske kan ha nytta av någon gång, såvida man inte har alkolås på sin egen blogg. Vem som helst kan logga in och pränta ned sina suddiga tankar.
Själv hamnar jag aldrig framför datorn när jag är berusad, men mina grannar önskar nog att jag gjorde det ibland, som alternativ för att sätta mig vid pianot...

1 comment:

Nini said...

Ska tipsa grannen om den sidan så kanske han håller sig still på fyllan och låter bli att flytta stolarna i köket...