Friday, January 26, 2007

Mördarlust

Det är sällan jag ryter till, eller blir förbannad, men nu har det fan ta mig gått för långt. En klient har rövknullat mig snett (ursäkta ordvalet) alltför många gånger och han är totalt inkompetent, en skam för sin bransch.
Han har bett mig kalla in en teknisk kollega från Europa för ett möte här, men trots att det är på hans egen begäran har han gjort sista-minuten-ändringar fyra gånger. Alltid dagen innan dessutom. En gång hann jag precis haffa min kollega på Bryssels flygplats, innan han skulle gå på planet.
En gång är okej. Den 2:a gången blir man irriterad för att det upprepas. Den 3:e gången infinner sig en uppgivenhet. 4:e gången blir man fly förbannad och vill stoppa upp filofaxen (på tvären) väldigt långt upp i hans...dit inga solstrålar kan nå.
-Tur att det finns Tipp-ex.

5 comments:

Nini said...

Vilken jävla idiot!!

Kan du, utan att det blir alltför uppenbart, rövknulla honom tillbaks? Finns det nåt sätt att lura iväg honom på totalt meningslös, men DYR, resa?

Don't get mad, get even ;)

Shadow said...

Jag tror jag ska ta och göra det faktiskt, i ordets rätta bemärkelse. Typ fixa en riktig snygg hooker till honom, nästa gång han besöker vår fabrik i Thailand. En hooker som i själva verket är en trans, men omöjligt att gissa förrän kläderna är av.

Nini said...

Jaaaaaaaaaaaaa jajajajajajajaaaaa!!

Underbart härligt! Om den du hittar är riktigt duktig kanske han inte märker det överhuvudtaget? Så kan du alltid upplysa honom om att det var en kille han lekte med efteråt.
DET måste ju ändå vara den ultimata hämnden?

londongirl said...

Hm....du låter riktigt förbannad här. Verkar som det är dags att säga ifrån på skarpen till den där typen.

The Pale Green Woman said...

Kunder alltså. Pack. Gigantisk faktura?