Thursday, January 04, 2007

Årets horoskop

Medan jag väntade på bussen stod jag och läste mitt horoskop som ska gälla för hela året och bestämde mig för att gå i ide fram tills år 2008.
Jag undrar om horoskopet har halkat efter ett år, för all skit som förutspås hände mig nämligen under förra året, vilket egentligen skulle ha blivit ett toppenår enligt dåvarande horoskop.
Nej, jag tror nog att jag lugnt kan kasta om de bägge horoskopen och få ett toppenår i år i stället. Å andra sidan så tror jag inte på sådant trams, så det spelar egentligen ingen roll vilket. Jupiter står i hästens tecken och..., jag står i en jävla vattenpöl.
Fick använda horoskopet som ett provisoriskt paraply och det är nog det enda det duger till.
- Taxi !!!

2 comments:

Nini said...

Årshoroskop är ju helt värdelösa!!! Hur ska man orka komma ihåg allt som förutspås hända?? Nej snack säger jag! Jag läser bara dagens.

1 dag av 25 brukar den stämma, som igår =)

Shadow said...

Bara dagens? Nej sånt har jag inte tid med. Bättre att läsa ett som kan sammafatta hela året. Räcker med en enda läsning då ju.