Friday, January 05, 2007

Vadslagning om att bryta traditionen

Jag är inte mycket för spel med pengar (förutom valutamarknaden) men det händer ibland att jag satsar lite pengar när det handlar om stora, internationella hästkapplöpningar. Vadslagning har jag också satsat på några gånger.
Det finns en sajt i USA där man kan satsa pengar och i mitt fall har det som oftast handlat om boxning. Men i december förra året, satsade en polare och jag lite pengar på om Gävlebocken skulle brännas ned, eller inte. Vi vann!
Gävlebocken monterades ned, obränd, den 2:e januari.

10 comments:

Kunken said...

Valutamarknaden är inget spel!

Shadow said...

Kunken > Välkommen och visst är inte valutamarknaden något spel, men det känns så ibland när man investerar i valutor.

El_Pedro said...

vad var oddsen då?

Nyfiken.

Det är väl inget fel i att se valutamarknaden som ett fel om man är lekman.

Om fackmän gör det - då kan konsekvenserna bli rätt skeva.

Jag anser våra PPm-pengar vara en tävling om vem som kan ha ökat mest - procentuellt alltså.

Miss Sophie said...

Har du ätit "Yukimi daifuku"...och är det verkligen Riskaka fylld med glass?
Läste det i xxxHolic...låter gott iallafall.

Shadow said...

El Pedro > Oddset var 7/5. Du kan läsa om det här på pinnacle sports.
http://www.pinnaclesports.com/wageringinfo.asp#GavleGoat

Sophie > Jag är inte mycket för sötsaker, sorry.

Cliff Hanger said...

Grattis till vinsten! Jo men visst kan man säga att valutamarknaden är ett spel. Alla ställen där man spekulerar är spel.

Shadow said...

Ja, varje vecka måste jag köpa valutor och det känns som ett spel varje gång. Ska jag köpa idag, eller vänta? Eller kanske rent utav sälja, och köpa igen?

Nini said...

Vann du mkt?

Shadow said...

Nini > Nej, vi satsade inte så mycket, men det räcker för att sponsra några gratis pubrundor.

Nini said...

Wohoo!! :)