Monday, January 08, 2007

Freestyle

Jag har hållit på ett tag nu med att flytta over min CD samling till MP3.
Hittade en CD med Freestyle i min samling. Måste ha varit minst 15 år sedan jag lyssnade på den, så jag slängde i den i CD-spelaren.
Vilka texter alltså! Särskilt en låt – Rider omkring.
Jag tror nästan att Snoop Dogg ligger i lä.
Snopp Dogg är dock lite mer rak i sina texter, medan Freestyle serverar sina texter i ett oblat. "Med skinn och gummiklackar, får jag dig att gå..." - Brilliant!

5 comments:

El_Pedro said...

aha, de smög in porr i sina texter för oss oskyldiga barn.,....

jag kallar min mp3 för freestyle fortfarande dock, retro och coolt

The Pale Green Woman said...

Jamen hjälpaligen ... och jag som tyckte Freestyle var JÄTTEBRA när jag var tolv! Min kompis och jag dissade kriget mellan Gyllene Tider och Noice, för oss var det bara Freestyle som gällde.

Inte undra på att man har blivit som man har blivit ;-)

Men du Freestyle på CD, det är lite oroväckande nästan, då måste du ha handlat den aningen efter deras storhetstid, va?

Shadow said...

Pale Green > Samma här faktiskt, jag lyssnade varken på Gyllene tider eller Noice. Det var Freestyle som gällde. Jag får försvara mig med att jag fick den i present av någon person.

The Pale Green Woman said...

Ja det brukar heta så, "jag fick den i present" ;-)

Shadow said...

Pale Green > Hehe, jag hittade en exakt likadan CD till i min samling, så jag måste erkänna att jag troligen har köpt den ena och fått den andra i present. Eller så är jag otroligt glömsk och har köpt båda två.

El Pedro > Yes, samma här. Vägrar dra alla märken över samma kam och kalla alla för Sony's "Walkman".