Monday, January 15, 2007

Reslust

Det är dags för mig att, åter igen, bryta upp från mitt stabila, alldagliga liv och bege mig iväg till platser som inte alls kan erbjuda samma säkerhet som jag är van vid, eller färskhet på råvaror för den delen.
På 4 dagar ska jag hinna med 6 olika städer, i tre världsdelar. Men det är inget som jag ryggar för. Jag har packat ned mina koltabletter, min Rambokniv och några Uzis. I ytterfacket ligger dessutom ett par Salvekvick och nu är det bara mina spenatburkar som ska få plats.
i-Poden är laddad med AC/DC, Ramones, operakonserter och Taylor Dayne?!. Jag har gott om 1-dollarsedlar, och även 100-dollarsedlar i bunt, om jag skulle behöva betala lösensumma för mitt liv.
Men det viktigaste är ändå jag håller mig på ett säkert avstånd från kryptonit.
Adios amigos!

4 32N 74 15W, 27 29S 153 8E, 34 0S 151 0E
14 35N 120 57E, 13 45N 100 30E, 1 14N 103 55E

8 comments:

Fröken Bokmal said...

Bon Voyage! La till dig i min länklista, ok?

Lo said...

Det låter som om du är väl rustad för dessa exotiska städer! Var försiktig med rambokniven bara, speciellt i 13 45N 100 30E! hihi! Lycka till!

Nini said...

Ha en bra resa, kom hem i en hel bit och gör det fort!!

SixesAndSevens said...

*avundsjuk*

Jag vet att det inte klär mig, men så är det.

El_Pedro said...

Låter som om dom 4 dagarna kommer att flyta ihop till en enda låååång dag :)


kom tebax helskinnad

Shadow said...

Fröken bokmal > Tack och självklart. Ska lägga till dig också (plus några andra), när jag får tummen ur...

Lo > Jag föredrar att bära den på ryggen, för då syns den inte, som Crocodile Dundee.

Alla andra > Tack, ibland skrämmer flygbolagen mig mer än något annat.

londongirl said...

Nä...åker du igen? Take care!

linda m said...

take care superman, du kanske hinner komma på en fika..? :-)