Tuesday, January 16, 2007

Irritationsmoment

När man är ute och reser i affärer, så är ens hotellrum en oas. När man flackar från stad till stad och bara tillbringar en natt på varje ort, så är hotellrummet nästan viktigare än att flyga bekvämt.
Många fnyser åt personer som har för vana att alltid bo på Hilton, Mandarin, Conrad eller Shangri-la, men faktum är att det är skönt att åtminstone rummen ser likadana ut, oavsett vilken stad man befinner sig i. Jag tror att det är därför som många av oss alltid väljer samma hotell. Man söker stabilitet i sin tillvaro.
Singelrum finns knappt längre på de stora hotellen så jag brukar alltid reservera ett dubbelrum. Det är härligt med en stor säng som är två meter bred och jag gillar också fruktskålen som är “compliments from the management”, även om jag inte är speciellt förtjust i frukt. -Det är sant, jag äter nästan aldrig frukt, men ibland kan jag dricka en Fanta Apelsin...
Stora rum är härliga, men det finns stunder då man önskar att rummet var utrustat med en 90cm-säng. Ett sådant tillfälle är just nu, när jag ser att fjärrkontrollen ligger på andra sidan sängen. Det finns en uppenbar risk för att jag somnar med TVn påslagen.

11 comments:

Nini said...

Åhhhhhhh vilket lyxproblem!!

Jag kan ta över det åt dig om du vill :)

Lo said...

hade en period då jag jobbade och fick resa runt lite och bo på massa hotell. I början känns det lyxigt men det blir snabbt bara jobbigt tycker jag.

David said...

Ajaj, ingen frukt heller! Och Fanta apelsin kan du ändå inte kalla för gourmét!

danne said...

Men du har ju sleep funktion på fjärrisen!!!! Använd den!

Ingen tåkig resplan du hade förresten:
1. Bogotá, Colombia
2. Brisbane, Australien
3. Sydney, Australien
4. Ujung Pandang, Indonesien
5. Bangkok, Thailand
6. Singapore, Malaysia

Eller?

danne said...

BTW hoppas jag på att det var en tävling! :-)

The Pale Green Woman said...

Då tar man tag i täcket och drar det till sig så följer fjärren med!

Hotell är kul två nättern ungefär. Frukosten är bästl. Sedan saknar jag mitt kök.

Shadow said...

Nini > Du får gärna stanna tillsammans med mig... =)

Lo > Ja, det är dessutom stor skillnad på att resa ensam än med någon man tycker om.

David > Jag är faktiskt ganska enkel i mina dagliga behov, även om jag uppskattar gourmet.

Danne > Imponerad! Känn dig som en vinnare!

Pale Green > Fjärrisen låg på det andra nattduksbordet...och jag somnade med TVn påslagen.

Nini said...

Yessssssssss!!
Roomservice here I come!!
Å pay-per-view!
Kuddkrig är givet!!

*packar en väska fortsomfan*

Fröken Bokmal said...

Apropå dubbelrum kontra singelrum: för ett par år sedan var hotellreceptionisten på Scandinavia i CPH förtvivlad för att det inte fanns ngt dubbelrum till mig (i vårt kabinavtal står att vi alltid ska ha dubbelrum). Som kompensation för mitt singelrum fick jag en check på 500 till restaurangen. Gissa vem som bjöd på Gula Änkan på kvällen?? :)

Shadow said...

Fröken Bokmal > Du har alltså jobbat inom flygindustrin? För 500 spänn hade jag också tagit singelrummet.

Fröken Bokmal said...

Stuideledig flygvärdinna. Flyger på somrarna:)