Tuesday, January 16, 2007

Lunch, på liv och död



När de sa att lunchstället låg 1 km nedströms, så räknade jag inte med att vi skulle åka i en liten sleten plasteka on a god damn modderfuggin crocodile infested river!!!
Det gjorde mig inte heller bättre till mods att vår “kapten” satt vid utombordaren med en bössa över knäna.
–“Crocodiles in the water?”, frågade jag lite försynt och tappade helt matlusten när han svarade, –“Yeah, but in this area the crocs aren’t your biggest concern boy”. Jag hade ingen lust att utveckla det där, så jag höll käft resten av båtturen.

16 comments:

danne said...

:-) Fan vad jag blir resesugen. Var rädd om krokodilerna. peace.

linda m said...

aj aj, du kanske träffer på Crocodile Dundee snart?

Lo said...

gud, vilken tur att du har med dig rambo-kniven!

londongirl said...

Shit! Take care!

Mr.M said...

Blev du kallad "boy"? Hehe, verkar vara ett trevligt ställe du är på.

Nini said...

Exakt min tanke, kallade han dig "boy"??

Om han inte hade varit beväpnad så hade jag puttat i honom i vattnet...

El_Pedro said...

hoppas du hade kostym på och verkligen personifierade storstadsbon på fel ställe :)

miss sophie said...

hahaha!!! den var bra el_pedro...
ja, kostymen måste varit på!!! :D

Bull said...

Och här trodde jag att min lunch var äventyrlig när jag provade köttfärsröran på den lokala thailändaren...
Fast med tanke på magsmärtorna som precis drabbat mig, så är det kanske precis så mycket äventyr som jag klarar av.

Shadow said...

När jag är ute i affärer så bär jag alltid stridsmundering, - kostym och slips.

Anna said...

Haha, exotiskt =)

Nini said...

Var gömmer du rambokniven då??

Å hur går jättestora-inköp-av-euros ihop med djungel-tur-med-galen-beväpnad-ohövlig-man ihop??

Ditt jobb verkar galet roligt =D

Shadow said...

Rambokniven gömmer jag bland handgranaterna i min duty-free-kasse.
Som tur är så driver jag inte företaget ensamt. Jag har 1000 kollegor som jag hoppas kan ordna med Euron medan jag surfar omkring på en krokodilrygg, hehe.

Nini said...

Aaah det är så man får mig sig en kniv på planet ;)

Jag menar mera vad det är för verksamhet som både involverar stora euro-köp OCH krokodilresor.

Nu vet jag ju att du inte kommer säga det, och det är helt ok. I min fantasi är du en superhjälte som sitter på kontor ibland och öppnar läskiga burkar med fågelfoster och ibland susar du runt i djungel med en rambokniv i innerfickan på kavajen =D

Shadow said...

Nini > Jag har uppdrag på tre olika företag och uppgifterna skiljer sig mellan de tre företagen. I krokodil-landet funderar vi på att investera i ett projekt som handlar om pappersförädling av sockerrör. I de andra länderna har jag diskuterat trävaror (virke) samt aluminium. Se, inte alls speciellt exotiskt. Sorry för att jag förstör fantasin om superhjälten... =)

Nini said...

Tss min fantasi är starkare än så där. Jag kan få in lite superhjälteaction i det där oxå...

Dessutom tycker jag att alla 3 projekten verkar sjukt intressanta! Jag skulle lätt vilja följa med och lära mig mer om hur man gör papper av sockerrör t.ex. Aluminium gillar jag med, mina föräldrar har en smidesfirma.

Jag är helt enkelt väldigt lättfascinerad av saker och har en vild fantasi, så mitt liv är ganska....underhållande =)