Thursday, January 18, 2007

Med datorn på strandbaren


Sitter på en strandbar och skriver en redogörelse fylld med synpunkter på de projekt som jag har studerat under denna resa. Jag är helt fascinerad av potentialen som sockerrör har i alla möjliga sammanhang. Det är en snabbväxande växt som kan användas till mycket, från att söta drycker till att förädlas till papper. Ser ut som att det kommer att bli fler resor till krokodillandet, men jag ska försöka hitta lösningar för att introducera sockerrör till bönder i lite närmare trakter också.
Nu tittar jag ut över havet, på en riktigt vacker solnedgång, samtidigt som jag smuttar på en “Sex on the bitch”. Ja, drinken heter faktiskt så. Ett fyndigt namn tycker bartendern här, som heter Charles. Han har berättar att han lämnade sitt hemland för att skattemyndigheten var ute efter honom. Han kunde ha varit svensk, men han är faktiskt från Sydafrika.
Jag dricker ur mitt glas och frågar honom om han kan blanda mig en Sea breeze. Han tittar på mig med ett flin och säger, -“No, but I can mix you a Sea sleaze if you like”.
- Som sagt, en mycket fyndig man...

4 comments:

Fröken Bokmal said...

Och hur smakar en Sex on the beach? Har just druckit en Cosmo, och den var utmärkt!

Fröken Bokmal said...

Oj då, nu såg jag att det stod Sex on the bitch...Nå, hur smakade den då? Strävt?

Shadow said...

Den smakade precis som en vanlig Sex on the Beach. Ja, lite strävare kanske...

Nini said...

Fyndig snubbe =)

Sockerrör är en underbar växt. Speciellt när man gör sprit av den =D