Saturday, January 20, 2007

Kort flygtur med en jumbojet

Tillbaka i Manictown igen.
Helt ur rytm och jag vill äta middag till frukost.

Jag har gjort världens kortaste resa med en jumbojet, tror jag.
När vi skulle landa på här på vår internationella flygplats, så var det för starka sidovindar. Piloterna gjorde två försök att landa men de sköt över för långt och bägge gånger resulterade i en "go-around". Efter att vi hade cirklat i närmare en timma, fick vi veta att alla cirkulerande flygplan skulle tas ned på inrikesflygplatsen i stället. Vi landade där utan problem.
Men tyvärr så har de varken tull eller passkontroll på den flygplatsen, så vi var tvungna att sitta kvar i planet tills vinden hade mojnat.
Efter tre timmars väntetid lyfte vi igen från inrikesflygplatsen och landade sedan på den internationella flygplatsen, - en sträcka på 5 mil.

5 comments:

linda m said...

skönt att du är väl hemma. vilken snabb härlig resa. Mr Supermann. Trevlig helg!

fröken K said...

jag vill alltid äta middag till frukost. jag måste verkligen vara ur rytm.

londongirl said...

Det måste bara blivit upp och sen ner igen på den korta sträckan?

Välkommen hem igen!

Nini said...

Hehehe ganska coolt ändå, att dom flög er den korta sträckan istället för att ta in en buss...

Shadow said...

Londongirl > Det tog ändå en halvtimma.

Nini > Det var vad de flesta passagerarna också tyckte, men på grund av att passkontroll inte fanns, så fick vi inte gå av.