Monday, February 19, 2007

Mitt hus


-Där bor jag.
I huset som ligger bredvid det grå huset, med det granitfärgade taket. Alldeles bakom huset med den fula verandan och framför byggnaden på tre våningar.
Mitt hus ligger precis vid högersvängen på gatan som går ner mot snabbköpet, ungefär 50 meter till sidan av Seven-Eleven. Strax snett bakom huset kan ni se skrytbygget som de smällde upp strax innan nyår. -Inget vidare va', eller hur?
I huset på vänster sida om mig bor det ett väldigt trevligt medelålders par och deras äldsta dotter bor i det vita huset som ni kan se på andra sidan gatan.
I det brunfärgade huset på höger sida om mig bor det en riktigt elak hund och jag avskyr även ägaren för att han aldrig kan underhålla sin gräsmatta. -Gräsmatta?! Va fan, kollar vi på samma bild eller?

12 comments:

SixesAndSevens said...

Väldigt nyfiken på vilken stad det är...

The Pale Green Woman said...

Gräsmatta ..? Är den i en blomkruka eller?

Å said...

Jag ger upp. Är det för mycket begärt att få en pil pekandes alternativt cirkel runt på huset?

Maria said...

... och bilen har du parkerat så fint utanför ser jag... men du har glömt att slå av lyset!!!

Shadow said...

6 and 7 > Det är Manictown.

Pale Green > Ja, något i den stilen...

Å > Hur jag än gör, så ringar jag in fler än enbart mitt hus. Jag får med hela kvarteret.

Maria > Tack, du räddade min inköpsrunda imorgon. Ser du, nu har jag slagit av ljuset.

Lo said...

Hola amigo, nu är jag tillbaka efter min härliga resa till värmen! kul att se lite av din omgivning! vad tätt husen ligger! har du pool?

Sophie Peters said...

Meh! Lätt att se ;(

Shadow said...

Lo > Skulle vara på taket då. Huset ligger så långt bort att det inte går att se. Rätt väderstreck i alla fall.

Sophie > Meh!

danne said...

Shadow: Där skulle jag vilja bo. Absolut. Har dock jobbat hårt på att hitta ditt Manictown utan att lyckas. Drar slutsatsen att det är ett område i en stad som kallas så, typ. Men det är väldigt trötsamt att manuellt sitta och skanna av kartor i google för att hitta haket. Kan inte du maila o berätta var det är? Jag lovar att det blir vår hemlighet om inte vill säga det till alla.

Shadow said...

Danne > Kolla din mail.

Nini said...

I CAN SEE YOUR HOUSE FROM HERE!!!

*s*

Shadow said...

Nini > Vinkar ( ^0^)/