Wednesday, February 21, 2007

Ledig dag

Ledigt och sovmorgon idag. -Pyts heller! Vaknade en kvart tidigare än vad jag brukar göra. Fattar inte varför det alltid blir så när jag verkligen har möjligheten att vila ut ordentligt. Av erfarenhet vet jag dessutom att det inte finns en chans att försöka somna om igen. Det var bara till att pallra sig ut i köket och kicka igång kaffebryggaren.
Solen skiner i alla fall och det verkar som de där djäklans högljudda fåglarna är tillbaka igen. Redan vår? Misstänker att de är bovarna bakom min uteblivna morgonsömn.

Efter duschen ringde jag och bestämde ett lunchmöte med min revisor för att få orning på alla mina kvitton inför min deklaration i mars. Avskyr mars månad, för det är då som jag måste betala skatten för hela förra året. Det blir att skära en rejäl tårtbit ur sparkontot.

Jag klär mig och knallar iväg till min revisor, som påpekar att jag har alldeles för många taxikvitton. Man kan tydligen bara dra av en viss del. Jag bad honom att fixa det ändå. Han brukar ha magiska fingrar när det gäller att knåpa ihop siffror.

I morgon ska jag skippa taxin och ta bussen till jobbet, för min revisors skull.


3 comments:

Lo said...

är du egen företagare?

Shadow said...

Lo > Jag är både anställd och egen. Jobbar som konsult.

Nini said...

Vår i luften?!

Här snöar det. Igen. Det faller såna där stora fluffiga flingor =/