Friday, February 23, 2007

Innebandy

Innebandyturnering mellan diverse ambassader i Manictown. Låter det kul? -Nej, jag tänkte väl det.
Det kan ju inte handla om särskilt många ambassader med tanke på att bandy i sig är en ganska lokal, nordisk sport.
Det blir väl tre eller fyra länder som deltar förmodligen, -Sverige, Finland, Ryssland och Tanzania, eller något...
-Tanzania? –Visst, serrö, för det ska ju vara ett kulturellt utbyte också, och gärna med ett bilateralt tema as well. Innebandyn ska föras vidare, helst till de länder som inte har någon is. Valet av Tanzania ter sig då ganska naturligt...
Nu söker handelskammaren frivilliga representanter som ska springa omkring i shorts, t-shirt och gummidojjor och slå varandra på skenbenen med plastklubbor.
-"Shadow, du ställer väl upp?"
-"Nej, jag tror inte det".
-"Ah-men kom igen nu, du har ju varit här så länge."
-"So?!"
-"Du måste ju ställa upp för Sverige nu."
-"Listen here, jag har lyckats undvika att spela innebandy på lågstadiet, mellanstadiet, högstadiet och i gymnasiet, och jag tänker absolut inte börja nu när jag är 37!"
-"Shadow, fan vad du är tråkig".
-"Skit ner dig!"

Som ni märker så har jag ju en jättebra relation till vår kära handelskammare...
Jag ställer regelbundet upp som talare och håller föredrag, men att spela skenben och krocka med ribbstolar, det lämnar jag till den yngre generationen, till de som fortfarande tror att innebandy är bra för kulturutbyte samt att knyta nya affärskontakter.

4 comments:

Stefan said...

ah...skit ned dig. en så bra och effektiv diskussionsdödare...

Shadow said...

Moget, eller hur?

Stefan said...

när det gäller innebandy behöver man inte vara mogen. en sport för överväxta galningar

*muttrar*

och surar över att jag alltid vart vald sist på skoltiden

;)

Shadow said...

Hehe, jag var inte heller vidare eftersökt,.. i några lagsporter.