Tuesday, February 27, 2007

Bonus

Idag hade jag ett bonusmöte med högsta hönset.
Alltså, mötet var ingen bonus, men själva mötet handlade om årets bonus, som betalas ut imorgon.
Alla managers blir inkallade för detta möte och det är alltid lika spännande. För många av oss är bonusen en extra årslön, så beloppet är i högsta grad viktigt. Bonusen är också en vink om hur företaget värderar ens tjänster. Dålig bonus betyder normalt att det är dags att söka nytt jobb.
Lite drygt två årslöner betyder nog att jag gör någonting rätt i alla fall. -Jippiii, det känns fel att blogga om det, men jag kan inte låta bli... Alltid trevligt att vara uppskattad!
Idag ska jag slösa och handla prylar. Jag ska köpa den där grejen som jag så länge har gått och sneglat på..., måste ha den, måste, måste,... -en batteridriven tandborste i skepnad av Nalle Puh.
Kostar väl en 30 spänn eller något... -har tröttnat på hotelltandborstar!
Jag är inte så dyr i drift...


7 comments:

Lo said...

grattis, vad härligt! nästan att jag önskar att jag vore du! :)

londongirl said...

Vad roligt! Grattis!:D

Ms.Take said...

Men bejbi! När skall vi gifta oss?

Visst fasen, too late ;)

Bull said...

Bonus? Årslöner?
Jag börjar inse att jag gjort något totalt galet i mina karriärval.
Jag fick en fleecehalsduk, det var allt. Den är inte alls lika snygg som puh-tandborsten...

Men grattis. Jag gissar att du blir kvar ett år till.

Hanna said...

söööt! Sådana prylar gör en helt klart glad! Tänk vad roligt det kommer bli att borsta tänderna framöver!!

Cliff Hanger said...

Du har alltså en årslön på 15 kronor, verkar tufft.

Shadow said...

Lo > (^.^)/~~~

London > (*^_^*)

Ms. Take > Årslön på 15 kronor, inget att gifta sig för...

Bull > Fleece värmer!

Hanna > Mitt bästa köp på länge!

Cliff > You're back! Good!