Tuesday, March 06, 2007

Jobbet som chaufför

Jag är ledig i morgon och står inför ett svårt val.
Ska jag skjuta golfbollar, eller åka till stormarknaden med frun för att storhandla?
Inget av alternativen faller i min smak.
Jag spelar ogärna golf annat än i jobbet, alternativt under hot med pistol mot tinningen, och stormarknaden lockar inte heller på min lediga dag.
Jag hade helst av allt stuckit upp i bergen för att åka skidor, men det lutar åt the supermarket.
Jag behöver dessutom fylla upp mitt lager av kokta räkor, lambchops, ost och vin.
Frun har inget körkort, så hon är beroende av mig, eller hemkörning.
När jag köpte bilen, så hade jag stora planer på att åka ut i naturen varje helg, men så har det tyvärr inte blivit. Köbildning gör att det dessutom är mycket smidigare att ta tåget ut i geografin.
Vår bil används alltså till 90% för att åka till "the supermarket" och det är därför som jag med stolthet kan våga påstå att - "I own a supercar".

5 comments:

Nini said...

Ååååh ett riktigt supermarket! *kärlek*

Jag älskar att handla mat :)
Min mamma är likadan, så när vi är i USA tappar vi lätt bort oss ett par timmar i närmsta supermarket...

Å said...

Hon har inte funderat på körkort, din fru dvs? Lite independence kan väl vara skönt?

Shadow said...

Nini > ...Dessutom så är det ju roligt att se mammor totalt tappa besinningen över sina barn som tjatar "Vill ha, vill ha" framför godishyllan...-Shu---t u---p! -Smack!

Å > Hon förlitar sig till taxi när det behövs och i den här sta'n så tar man ändå hellre tunnelbanan än bilen.

Lo said...

jag hade valt supermarket! ingen golf tack!

Nini said...

Dom ser jag inte ens :)

Jag är tjejen som drömmande står och tittar på de 700 olika sorterna frukostflingor, eller som försöker välja juice bland 200 nästan likadana...