Saturday, March 10, 2007

Vegetarian eller vegan?

I mitten av månaden kommer 3 personer från vårt Sverigekontor hit för en hel veckas träning. Det är jag som håller i det och jag har inte ens börjat fila på programmet ännu.
De sitter normalt i en producerande enhet och nu ska de få chansen att få inblick i marknadsföringsbiten och allt runt omkring.
Jag frågade om de hade några önskemål. Direkt kommer ett mejl med information om att en av dem är vegetarian, en annan är vegan och den siste tycker inte om skaldjur och fisk. Det var ju inte riktigt det jag hade räknat med när jag frågade om önskemål... Men mat är viktigt, inget fel i det. Vi får nog gå på restaurang var och en för sig.
Detta är ett riktigt gourmet-land, så de kommer att gå miste om halva upplevelsen. Men jag dömer inte folk efter deras principer eller vad de står för. Vi har fina salladsblad även här i Manictown.
Vad är förresten skillnaden mellan vegetarian och vegan? Jag tror jag ska ge dem var sitt kålhuvud att knapra på, bara för att vara på den säkra sidan.


*Påläst nu*
Veganer äter inte kött, mejeriprodukter och ägg. Fisk då? De använder inte heller läderprodukter.
Shit, jag tror att jag tog mig vatten över huvudet när jag lovade att ordna med deras träningsvecka.
Vad för slags skor har en vegan på sig till sin kostym? Converse All Star? Gummistövlar?

No comments: