Monday, March 26, 2007

Bott för länge utomlands...

Jag hade lovat att ringa min leverantör i Sverige klockan 8 på morgonen.
Eftersom jag inte hade hört av mig ännu vid 8:30, så ringde han mig i stället.
Jag är alltid väldigt exakt i tid för denna måndagskonferens och han misstänkte direkt att något var fel när jag inte ringde.
Under de 30 minuter han väntade, så gick hans hjärna på fullt tryck och han fantiserade mörka scenarion om hur vårt företag hade försatts i konkurs och lämnat honom i sticket med flera miljoner i obetalda fakturor.
Sommartid är påfrestande för affärerna...

7 comments:

Nini said...

*s*
Händer varje gång man ska flytta klockan :)

Men jag trodde inte ni körde med sånt?

Shadow said...

Korrekt, vi har inte sommartid, så det var därför det blev fel.

londongirl said...

Stackars honom som hann bli orolig!

Första dygnet efter det att man ställt om tiden så märker jag hur många klockor som finns runtomkring i tillvaron. Alla är inte omställda och det blir alltid lite extra koll på dem då. Fattar egentligen inte varför det blir så....i vanliga fall kollar jag så sällan jag kan på klockan.

Cliff Hanger said...

Sommartider hej hej, sommartider... Vad enkelt egentligen det kan vara att jäklas med folk, om det nu är det som man är ute efter.

El_Pedro said...

tyvärr speglar detta enbart vad som försigår i folks hjärnor i dagens samhälle. Svarar man inte med en gång eller hör av sig på utsatt tid så är det _alltid_ något enormt som har hänt.

avstressning borde vara med på arbetsschemat.

Ego said...

Var tog du vägen????? :-O

Shadow said...

Ego > Back again, weaker than ever...