Friday, April 13, 2007

Läppar


Puh, vilken dag jag hade igår.
Först maratonmöte i 5 timmar, sedan maratonparty till klockan 3 i ottan.
Fin restaurang, där det låg en berusad affärsman och spydde framför toaletten. Totalt utslagen, i Armanikostym, som förmodligen måste blekas för att få bort fläckarna.
April, -månaden då det nya budgetåret startar, folk blir sparkade, folk blir förflyttade till andra filialer och folk går i pension. Vet inte vilket öde som Mr. Armani hade råkat ut för, men hans försök att dränka sina sorger i alkohol får nog ses som lyckat.
Var ute med en äldre kvinna igår, som var totalt pusstokig. Det var länge sedan jag fick så många pussar.
Ju längre kvällen led, ju fullare blev hon, och pussarna blev tafatta försök till att smaka på mina tonsiller.
Med hennes tunga djupt ner i halsen, fick jag slita mig loss och be henne att behärska sig. Men varken vitlök eller cigaretter kunde få henne att sluta. Hon var totalt puss-obsessed. -Vad har jag gjort för att förtjäna detta?
Jag tog min tillflykt till en väntande taxi, men konstaterade samtidigt att det är trevligt att bli pussad på. Bara det inte går till överdrift och dessutom så borde vattenfast läppstift förbjudas. Jag har pussmärken i pannan som kunde ha varit tatuerade...

4 comments:

Nini said...

Uh oh!

Vad säger Fru Shadow om att du kommer hem med pussmärken?

Å said...

Pussar. Mmmm...

Lo said...

hihi, det var inte den där kvinnan du övergav förra gången väl? damen du lät ligga på soffan med visitkort o nyckel eller vad det var! ;)

Shadow said...

Nini > Hon är mycket förstående och dessutom så känner hon pusstanten. Hon har själv blivit utsatt för hennes pussterror.

Å > Yummy!

Lo > Hehe, nej det var en helt annan dam. De växer på träd här i Manictown.