Thursday, April 26, 2007

Mitt i prick!

Nästan alla bilmärken har en ganska klar marknadsföring och det är lätt att identifiera målgruppen för deras reklam.
Däremot har jag har aldrig förstått mig på OPEL. För mig har OPEL alltid varit ett bilmärke ute i periferin.
Men inte nu längre.
Nu vet jag deras målgrupp, - mig!
OPEL har fångat min uppmärksamhet och mitt hjärta.


Men jag kommer nog aldrig mer att köpa någon cabriolet.
Jag gjorde misstaget när jag köpte min nuvarande bil. Det finns mycket man bör tänka på innan man bestämmer sig och slutligen köper sin bil. Det gäller att hitta den perfekta kombinationen av pris, prestanda, utförande och finesser. Jag trodde att jag hade full koll på alla detaljer när jag slutligen bestämde mig för min cabriolet.
Men när vintern kom så blev jag medveten om mitt misstag, -det fanns ingen möjlighet att fästa takräcket för mina skidor.
–"Man kan inte tänka på allt", skyllde jag på när Mrs. Shadow också blev uppmärksammad på problemet och spände ögonen i mig.
-"I understand honey", sa hon förstående, -"Roof, or no roof is such an easy detail to oversee. -Have fun driving to the ski resort with the top down and your skis sticking up in the air!"

De senaste åren har vi tagit tåg eller flyg till skidorterna och varje gång jag sätter mig tillrätta i mitt säte får jag höra, -"You know, if you didn't buy that damn cab, we would be..."
Shadow: -"Yes please, I'll have that glass of champagne, thank you".

4 comments:

Lo said...

som sagt, mrs shadow verkar vara en smart kvinna ;)

Å said...

Men snälla Shadow. Gör som jag, köp två bilar, en cab och en vanlig...

(Eller det kan ju vara så att jag inte blir av men den gamla efter jag köpte cab:en men den detaljen behöver jag ju inte stoltsera med)

Cliff Hanger said...

Den där Opeln känns ganska mycket annorlunda jämfört med den vita Opeln som den stackars ägaren försökte få tillbaka i den gamla TV-serien "Macken"... (förutom den uppenbara färgskillnaden).

Shadow said...

Lo > ...och alldeles för praktisk i sitt tänkande!

Å > En lösning som tål att tänkas på. En skidbil och en cab!

Cliff > Åh, Macken! Nostalgi...