Friday, April 27, 2007

Större kuk ?

I morse hade jag plötsligt över hundra nya skräpmejl i foldern avsedd för dessa.
Scannade dem snabbt för att se så att inga "riktiga" mejl av misstag hamnat i samma folder.
Upptäcker att nästan alla mail berör ämnet "Erectile Power", "Master Erector" och "Get a bigger DICK".
Jag har aldrig förstått mig på vitsen med dessa utskick. Jag har alltid funnit skräpmejl en total waste of sources eftersom de skickas ut i random och i detta fall lika gärna kunnat hamna på ett mejlkonto som en kvinna förfogar över. Men det är klart, sannolikheten är ju ändå att någon mikro-promille av utskicket faktiskt genererar affärer.
Men idag blev jag faktiskt grymt imponerad! Minst 50 mejl handlade om "Get a bigger dick".
Spam-mail har verkligen blivit mer sofistikerade än tidigare, för hur kan man annars förklara hur de tillhandahåller korrekt information om att jag har en liten snopp? -Imponerad!

9 comments:

Nini said...

Hahahahahahahahahaaa!!

Det är din fru som satt upp dig på mailinglistor ;)

Ms.Take said...

Som en förfinad hint då, Nini?
Humor i det här inlägget, i alla fall =)

londongirl said...

Men STACKARS dig!!!


Som får så många skräpmail alltså! ;-)

El_Pedro said...

det är trots allt rätt kul att läsa mailen ibland.

senast jag löste var det en tjej som ville träffas in perbson....

undrar vad det menas :)

Stefan said...

hahaha och mig kallar de "dear kenneth" eller " long time no see, Liza" och jag fattar aldrig hur de vet mina hemliga alteregon.

Kenneth - när jag ska vara en vanlig man
Liza- när jag får för mig att crossdressa framåt småtimmarna...

hur fan vet de det här?

Å said...

Just to clarify: it's not the length, it's the width that matters (eller hur var det nu igen...)

joss said...

spam- mailen kommer från ytrre rymden.... eller ja, något sådant. dina bög-vänner verkar vara mycket bra vänner. härliga. bra vänner är bra att ha.

första besöket här. inte sista!

Shadow said...

Nini > Inte sparka en liggande man!

Ms. Take > Hoppas att Nini också så humorn i det... :)

Londongirl > Tack för sympatin.

El Pedro > Du kanske skulle testa att träffa henne IRL?

Stefan > Mina misstankar om dig har bekräftats...

Å > Bredd, längd – storlek som storlek. Jag trodde att det var tyngden som räknades...

Joss > Hej, försökte lämna en kommentar i din blogg, men det gick inte. Välkommen åter.

Å said...

Tyngden, hahahahaha, du är underbar...