Thursday, May 10, 2007

Effektivisering

Nu har de fått för sig att de ska slå ihop två avdelningar till en stor avdelning på jobbet. Det är säkert ett välmotiverat beslut och det kommer dessutom förmodligen att öka effektiviteten. Det är bara det att de glömde att rådfråga mig om min syn på saken.
Jag måste nu basa över dubbelt så många individer än tidigare.
Jag är ingen ledartyp och administrativa frågor och personalfrågor har jag inget intresse i. Jag vill bara göra affärer och syssla med det som jag alltid har gjort. Jag är medlare i affärsfrågor, inte i personalfrågor. Skit också!
Med så mycket folk kommer det säkert att bli rena hönsfarmen här.
Jag tror jag ska införa flextid. Halva gänget jobbar 10:00-18:00 och resten av gänget jobbar 18:00-02:00. Kommer säkert att bli ett populärt förslag som tas emot med öppna armar...
-Skit, Skit, SKIT!!!... också!

5 comments:

Å said...

Kära Shadow, hur är det med svenskan egentligen?

Flextid: Att ha flexibel arbetstid, dvs man får komma och gå lite som man vill inom vissa ramar.

Skiftarbete: Arbetsdagen delas upp i olika skift för att effektivisera produktionskapacitet etc.

Men en positiv bisak med detta måste väl dock vara att du kommer få högre lön i och med ditt större ansvar?

Shadow said...

Hehe, jo jag lekte lite med ordet “flex” bara. Tänkte att ett gäng skulle få flexa mellan 10 och 18, samt att nästa gäng får flexa mellan 18 och 02.
Högre lön? Trodde jag också... Men icke! Bara större ansvar.

Å said...

Va? Hota med att sluta. Mer ansvar SKA ge högre lön.

Ms.Take said...

Gna, jag lider med dig!
Våga vägra personalansvar (look who's talking :))

Shadow said...

Å och Ms. Take > Vi får se hur det går...