Wednesday, May 30, 2007

Hellre ett glas vin, än näsan full med kokain

Ursäkta, det har blivit ett oförsvarbart långt uppehåll, men nu är jag tillbaka igen. Hjärnan är fångad mellan två (eller flera) olika tidszoner och jag tänker inte helt klart ännu.
Resan har gått bra och varit mycket produktiv. Måste nästan klappa mig själv på huvudet lite.
Jag hann dessutom med att slappa några dagar på playan samt segla Hoby Cats. Mitt mellanstopp och andningsuppehåll gjordes i skärgården utanför sydöstra USA. Härligt ställe, men rika amerikaner är ett släkte för sig alltså! De har så mycket pengar så att det nästan äcklar mig.
Vad gör man då om man har för mycket pengar? När man har råd att köpa stora kåkar på ännu större strandtomter? När man har en egen Lear-Jet i garaget och en 80-fotare fastsurrad vid den privata bryggan? När man hyr in flickor på fester för att det ska bli mer folk där? När man kan köpa precis allt och lite till?
-Jo, då köper man kokain i stora lass!
Nästan alla jag mötte drog upp koks i näsan med jämna mellanrum.
Var på en bjudning och blev mycket förvånad när min bordsdam plockade upp puderdosan, men ändå inte visade några tecken på att avlägsna sig till damrummet. -Ha, puderdosa! Så det är där som fina damer förvarar sin dagsranson!
Det var så självklart att sniffa kokain, så att alla gjorde det helt öppet. Jag var nog den ende som inte inhalerade något annat än vinets bouquet. Jag hoppas aldrig att jag blir så rik så att jag måste börja lägga mina pengar på droger för att få lite spänning.

Min resa visade sig vara lite för tajt i slutet. En transit var i kortaste laget och mitt bagage hann inte med.
Dessutom så missade jag en detalj i planeringsfasen. Jag tog bilen till flygplatsen och ställde den på långtidsparkeringen. Problemet var att jag kom tillbaka på den andra av de två flygplatser som finns här. Det är drygt 10 mil emellan dem. En sådan där liten smådetalj bara..., som gör en väldigt irriterad när man kommer ut genom dörrarna på flygplatsen. –Ehhh, något stämmer inte..., fel vy framför mig..., var fan är parkeringshuset?!
Fick fråga en vakt i närheten om de hade byggt om, djävligt kvickt, medan jag var borta? Han förklarade var parkeringshuset var någonstans, men jag envisades med -“Nej, nej, inte det parkeringshuset, utan det andra.”
Ungefär samtidigt kom vi båda underfund med att jag pratade om en annan flygplats. Han skrattade och sa samtidigt som han pekade,
-“Tio mil åt det hållet”.
-Djävla besserwisser!

5 comments:

Sara said...

Det är tills såna smartarslen man har lust att säga: om du är så smart varför jobbar du då som parkeringsvakt? Han måste väl ha förståelse för jet-lagade stackars affärsmän :D

Å said...

Stackars stackars dig. Eller inte... ;)

Ms.Take said...

Miami/FtLauderdale - Been there, done that =)

Shadow said...

Sara > Yes, vi lever ett tufft liv!

Å > Tyck synd om mig, för bilen står fortfarande kvar på flygplatsen.

Ms. Take > Ja nästan, fast Bahamas.

Anonymous said...

woah....så vill ja leva..hehe