Thursday, May 17, 2007

Hotell, eller inte...

Jag sitter här och filar på schemat för min nästa affärsresa. Måste hinna med USA (båda kusterna), Europa och Asien på 4 dygn.
Jag har lagt upp resrutten och med välplanerade avgångs- och ankomsttider har jag kommit underfund med att jag faktiskt inte behöver boka ett enda hotell på vägen.
Sova kan jag göra på planet och duscha kan jag göra på flygplatsernas Executive Lounge.
Det har nästan blivit lite sport för mig att lyckas planera det perfekta reseprogrammet och denna gång verkar jag ha överträffat mig själv. Mitt tidigare rekord är tre dygn utan hotell.
Men varför planera så attans tajt undrar ni?
-Jo, för jag har planerat att vara borta en hel vecka och på detta vis får jag tre dagar över, som jag kan använda till att ligga på en valfri playa och pimpla Pina Coladas. –"Elementärt, min käre Watson, elementärt!".


Ett annat alternativ...

7 comments:

David said...

Jag är impad av din tajta resplanering! Har du några bra Kina-res-tips till mig får du gärna berätta!

Cliff Hanger said...

Otroligt tajt! Och dessutom med en inklämd playa-semester! Ska du ta några timmars strandliv per kontinent eller ska du ha sammanhängande mini-playa-semester?

För övrigt kan jag inte dricka Piña Colada sedan Kos 1995...

Shadow said...

David > Kan tyvärr inte komma med något. Jag försöker vara i Kina så sällan jag bara kan, men det blir lite Shanghai emellanåt.

Cliff > Sammanhängande, är det tänkt. En ögrupp strax utanför Florida.

The Pale Green Woman said...

Hotellrum är ändå så trista.

danne said...

snygg resedusch. ha en bra resa. //d

Ms.Take said...

Underbart planerat. I bow to the master...

ego said...

Meh! Du hinner då inte med att ses när du är i götet! ;-(