Thursday, May 24, 2007

Live - from a business lounge

När man flyger runt så här och flaxar från flygplats till flygplats, utan att ta del av världen utanför flygplatsen, är det lätt hänt att man glömmer vilket land man befinner sig i för tillfället. Folk runt omkring är från alla möjliga olika kontinenter, och business-loungen på internationella flygplatser är nästan identiska världen över. Men i USA är det ingen risk att man glömmer av var man är någonstans. Ett jättefat med doughnuts i business-loungen gör dig påmind om var på världskartan du befinner dig.

Alla amerikanska affärsmän proppar i sig doughnuts som om det vore deras sista måltid. Sedan sitter de stinna och läser de dagstidningar som erbjuds. Jag försökte hitta en dagstidning som inte var flottig runt kanterna, men jag gav upp...

För övrigt så sitter det en mycket attraktiv flicka i samma lounge, som jag har sett tidigare någonstans. Jag tror att det var på omslaget av Vogue.

7 comments:

linda m said...

ohh la la, undrar vem?

David said...

Och den hemska matkulturen sprider sig till Sverige! Vi har ju ökat rejält i omfång de senaste åren.
Nej tacka vet jag hälsosam japansk mat! =)

The Pale Green Woman said...

Dooonuts ... *dreggel dreggel* (tänk er Homer Simpson fast jag liksom)

Sara said...

Jag har ett mobilsmycke som är Homer som dregglar efter en doughnut. Jag tycker om både Homer och munkar, men inte flottiga tidningar *ryser*

Å said...

Nu får du ta och skärpa dig herr Shadow! Du skriver alldeles för sällan! Sluta res runt så förbannat och skriv lite istället...

Anonymous said...

Tänkte precis samma sak Å... Var har du tagit vägen? :(

Jisses Amalia

David said...

Å och Amalia: Låt honom vara, han är en upptagen man! Man skall inte leva sitt liv via en dator, man ska leva de i verkligehten. Hade ni också gjort det så hade ni ju inte fått så tråkigt de gånger han inte skriver ;)