Friday, May 11, 2007

Ny morgonrutin

När jag slutade röka för många år sedan, så sa frun att det är morgonen som räknas.
Det är då som man faller dit igen. Lyckas man stå emot begäret för morgonciggen, så har man kommit en lång väg mot målet. Jag lyckades stå emot frestelsen och är numera rökfri sedan länge.
Men nu har Mrs. Shadow satt upp en ny utmaning – inte kolla valutakurser på datorn det första jag gör på morgonen. Det är ju en del av min morgonrutin för sjuttsingen!
Rent praktiskt sett skulle jag mycket väl kunna sluta, eftersom det inte spelar någon roll om jag väntar och kollar först efter att jag har anlänt till kontoret, men jag tror att jag skulle få svår abstinens.
Kan jag inte få titta lite bara? Inte alla, men bara några valutor, typ dollar och euro?
-Inte? Tur att man kan göra det mesta via mobilen numera...

1 comment:

Cynthia said...

Great work.