Tuesday, May 01, 2007

Skitungar och hundskit!

Magsjuk!
Fy fan, jag mår pyton! Har legat till sängs i två dagar nu och har inte fått någonting gjort alls.
Funderar på att möblera inne på toaletten och flytta in datorn, så att jag kan jobba därifrån.

Jag leker, puttinuttar och gullar nästan aldrig med barn, men när jag för en gångs skull gör det, så visar det sig att de går och gömmer på ett lömskt virus.
Barn är farliga! Inte minst för att de oftast är klokare än oss äldre individer.
Jag borde ha anat oråd när ungen nämnde att halva hennes klass på lekskolan var frånvarande på grund av sjukdom...
Vi satt och lekte i sandlådan. Hon ritade fåglar i sanden. Jag ritade valutakurvor.
Vi bestämde oss för att i en gemensam aktion göra en vårstädning av sandlådan. Alla kottar och blad skulle väck!
Jag plockar kottar för fullt då jag känner att en av kottarna INTE är en kotte.
-"That's dog-shit!", skriker hon förtjust, -"You're soooo stupid!"
-"And how could I possibly know?", frågar jag.
-"The smell, of course!", säger hon som om jag vore totalt intelligensbefriad.
Lätt för henne att säga som har näsan ungefär en halvmeter från marken. Det är lite svårare att urskilja lukten från 1,8 meters höjd.
Hon skrattar fortfarande så hon nästan kiknar och tillägger, -"I put it there".
Nu förstår jag varför hon var så angelägen om att städa sandlådan. Jävla skitunge! Nu har jag väl antaglien både rabies och maginfluensa.

Jag gillar inte att bli gjord till åtlöje av en femåring, så jag konstaterade triumferande för henne, -"If you put it there, it actually means that you touched it first, ta-daaa!".
-"No, I asked Joseph to do it".
Jag tittar bort mot ena hörnet av sandlådan där det sitter en liten kille runt tre år och som jag förmodar är Joseph. Han har något brunt klet i ansiktet, som jag inte längre misstänker är choklad.
-"You can't do that!", skäller jag ut flickan, -"that's really mean!".
-"No, it's okay, because he's my brother".

Syskonkärlek... och de har minst 15 år kvar tillsammans...

5 comments:

Lo said...

blä, blä ,blä... hoppas det är "vanlig" magsjuka o inte annan skit...eller nåt.... jo.. jag vet hur du känner dig som du såg på min blogg... krya på dig!

Carina said...

HAHAAHAHAHAAH!!!
sa underbart. :)

Ego said...

Gosh! Som jag skrattade!!! :-D
Fantastiskt! Önskar jag kunde vara fem igen...

Peppe said...

Hahaha! El Classico! Hon gillrade en liten fälla för dej.

Sara said...

Moahahahahahahha! Jag hade aldrig fallit för det där, för jag har varit dagisfröken. Men det var stört skoj!