Wednesday, June 20, 2007

Bolagsstämma och Piggelin

Jag åker hem till Sverige och Stockholm i slutet av månaden. Affärsresa, men ändå...
Fint!, tänkte jag. Då ska jag passa på att träffa lite folk. Kanske till och med några av er som jag har träffat här i bloggosfären.

Det är bolagsstämma på ett av våra dotterbolag och vi är några personer som ska åka till Sverige för att ta del av denna.
Ringer upp sekreteraren och frågar henne hur mitt program ser ut, och ber henne tala om för mig var jag kan hitta en lämplig lucka för privata ändamål.
Tänkte att jag skulle åka till Göteborg och dessutom kanske hinna med att segla någon dag, eller två.
Sekreteraren ringer tillbaka någon timme senare och informerar att jag har en lucka på 5 timmar mellan ett studiebesök och en välkomstbankett, om jag lämnar återbud till lunchen på handelskammaren.
Jag kan ju inte räkna med att de ska ta hänsyn till mina önskningar och behov, men va' fa-an!
-“Men hur många dagar är resan då?”, frågar jag sekreteraren.
-“Jag har bokat 1 natt på Grand Hotell.”

Lunchen på handelskammaren kan jag tyvärr inte smita ifrån. Jag behöver träffa vissa personer där och diskutera framtida projekt.
Så, jag har nog ungefär 3 timmar sammanlagt, fördelade före och efter lunchen.
Då ska jag köpa svensk mat, andas in lite varma havsvindar, springa barafota på en gräsmatta, äta en Piggelin, dricka en öl på en uteservering, köpa en osthyvel, gå till försäkringskassan, Apoteket samt slutligen äta en Piggelin till.
Kära vänner, vi får ses en annan gång!


12 comments:

Å said...

Hinna med både försäkringskassan och apoteket på tre timmar? Good luck my friend...

Sofia Quant said...

åh nej, jag hade ju hoppats på att få täffa din skugga..hoppet var på topp när jag läste "..åka till Göteborg.." men sen gick det utför, kanske en annan gång?
jag har i alla fall n ny blogg nu! du kan hitta mig på www.sofiaquant.blogspot.com
=)

Nini said...

Måste nog joina Å i den muntra kören: Lycka till!

Bara försäkringskassan kommer äta upp 2/3 av din lediga tid. För att inte missa det viktigaste, Piggelinen, så föreslår jag ett pit stop på närmsta mataffär. Köp ett 15 Piggelin och en kylväska så är du all set för väntetiden på F-kassan. Apoteket är nog ingen fara så länge du inte ska hämta ut recept.

Kan annars varmt rekommendera en assistent jag känner väl som gärna utför "hämta prylar på apoteket"-tjänster om tiden tryter :)

linda m said...

fasiken, jag som redan inhandlat och satt Rosévinet på kyl!! :-(

londongirl said...

Sätt lite folk på att fixa dina ärenden och koncentrera dig på havsvindarna och Piggelinen!
Jag kan åka in och lägga mig vid kajen vid Grand och plocka upp dig med båten....vi hinner väl ut till Nacka Strand innan du måste tillbaka men du får i alla fall "havsluft". ;-)

EGO said...

Meh! Va fa-an! ;-(

EGO said...

...jag som precis läst mitt sex-astro! *suck*

Cliff Hanger said...

Man får väl hänga utanför Grand Hotel i stil med de fans som väntar på sina idoler, vilka brukar ha ett ungefär lika tidspressat schema som du när de är här på besök.

Shadow said...

Å > Hear you!

Sofia > Tack för info.

Nini & Å > Ja, det ser mörkt ut. Antagligen slutar det med att jag hinner med endast försäkringskassan.
Jag får sniffa lite på havet på vägen från hotellet till F-kassan, medan jag går barfota och försöker hitta lämpliga gräsplättar att gå på. Jag laddar en kylväska med piggelin och slinker in på apoteket på vägen. Osthyveln snor jag från hotellets frukostbuffé och ölen tar jag som belöning efter min fajt på F-kassan.

Linda > Låt den ligga kvar till i höst eller nästa år, vin blir ju bättre ju längre det får ligga...

Londongirl > Det rinner tårar av tacksamhet nedför mina kinder!

Ego > Du har väl hört att man inte kan lita på horoskop?

Cliff > Funderar allvarligt på att byta hotell nu när jag är jagad av groupies, hehe (^_^)

The Pale Green Woman said...

Ninas kylväskeidé är lysande. Kör på den. Berätta vilken FK du tänker sitta på så kommer vi allihopa och underhåller dig.

Nini said...

Ja men jaaa, vi kan komma och supporta dig på FK, hota tanterna en masse om dom inte sköter sig och allmänt vara behjälpliga :)

Skala piggelinerna?

Shadow said...

Om jag har förstått det hela korrekt, så har ni inte så höga tankar om F-kassan.
Har inte varit där på minst 10 år, så jag är varken psykiskt eller fysiskt förberedd.