Tuesday, June 26, 2007

Flygvärdinna

Så ska man då iväg igen. Jag ville åka businessclass, men det blev bestämt att åka privatjet igen.
Jag som hade lovat mig själv att inte åka mer i farkoster där lyftkraften verkar komma från flaxande vingar...
Men eftersom vi ska tur och retur på samma dag, så fanns det inget val.

Jag kan dock inte klaga på att mitt arbete saknar variation i alla fall.
Eftersom jag är yngst och alla andra är högt uppsatta personer, så blir det jag som kommer att springa omkring i kabinen och hälla upp och kaffe och whisky åt alla. Flygvärdinna/Purser för en dag. Precis det yrke som jag ville ha när jag var yngre.

-Dear guests on this flight, Alpha-Romeo-Delta-4-7-3, bound for Shanghai. My name is Shadow and I will be your purser for today’s flight.
Boarding gate has closed and we will take off shortly.
Once we have reached our cruising altitude you will be served refreshments of your choice – coffee or whisky.
Duty Free is however not offered on today's short haul.
On the main Macintosh screen we have prepared three corporate presentation movies for your entertainment.
Please be informed that smoking is allowed on this flight.
The weather at our destination is expected to be fair with some occasional showers, but why would you care as you will not see the outside anyway?
Please also be informed that the time difference does not apply when staying for less than 3 hours.
Poker-games, with high stakes, and other illegal activities are requested to be held in the rear of the aircraft.
Once the seatbelt-sign is turned off - the few of you who are not already up walking, are allowed to move around freely in the cabin.
About 3 hours into our flight, a complementary lunch will be served. Today's choices are meat or seafood, - on pizza that is.
Please avoid talking, or giving alcohol, to the pilots. Don't touch any unknown buttons and please remember that cabin-doors should remain closed throughout the flight.
Clapping hands upon safe arrival is not customary and not expected. And finally, -you are not allowed to pinch the purser's butt.
The captain and his crew, -me, are happy to have you onboard and wish you a pleasant flight. Thank you!

-Ouch!!!, I said "DON'T TOUCH MY ASS!!!"

6 comments:

Nini said...

*s*

Jag har väääääldigt svårt att föreställa mig dig springa runt, halvt framåtlutad, med en bricka med sprit.

Att nån pinchar din rumpa har jag däremot inte svårt att föreställa mig. Alls. ;)

Shadow said...

Visst serrö, och med spetsförkläde till och med!

Å said...

Så hur bokar man ett flyg med dig? Är det via mail eller? Hahaha.

Peppe said...

Hahahaha!

Nini said...

Ja men jaaaaa!! Å en sån där liten spetshätta!!

Priceless!!!

Ms.Take said...

Inte bara jag som har problem med sexistiska chefer, märker jag ;)