Friday, June 01, 2007

Fniss

Bilen är upphämtad.
Inga problem att köra tillbaka till Manictown och inga böter för fortkörning.
Kommer tillbaks till kontoret vid 21-tiden och hittar sekreteraren på mitt kontor. Hon har sympativäntat på mig.
Eftersom vi båda var hungriga föreslog jag middag.
Det ligger ett nyöppnat ställe runt hörnet som måste invigas. Sagt och gjort, vi knallade ner och fick ett bord med utsikt över gatan utanför.
Vi blir kvar till efter 12-snåret och ansenliga mängder vin har konsumerats.
Jag ber min sekreterare att köra hem min bil åt mig.
-“Yeah, right!”, gapflabb...
Fan vad barnsliga vi är!

Idag är jag något bakfull. Mötte grannen i trappen och han undrade om jag hade sålt min bil.
-"No, but my sec lost her licence", svarar jag.
Han fattar självklart ingenting. –“Yeah, right...”

Är det bara jag som make no sense idag? -Fniss...

No comments: