Saturday, June 30, 2007

Otrogenhet?

Igår somnade jag någonstans där jag inte borde ha sovit. Idag vaknade jag någonstans där jag inte borde ha vaknat.

Jag vaknar med tungan fasthäftad i gommen och med konstiga avtryck i ansiktet från kudden.
Solens strålar tränger in genom persiennerna och spetsar mina ögon likt synålar.
Jag konstaterar snabbt att jag är påklädd, men skjortan är smutsig och hänger på sniskan. Tur att man inte är naken, för jag hör röster utanför dörren. Folk som glatt diskuterar hur gårdagens kväll hade varit.
Jag hör någon nämna ordet "kaffe". -Var är jag någonstans? Lukten känns bekant och när jag öppnar mina sömndruckna ögon, ser jag att även omgivningen ser bekant ut, trots mitt horisontella läge.
-Undrar om jag ringde hem igår och talade om att jag sover borta?
Hittar inget utgående samtal på mobilen. -Shit, frun kommer inte att bli glad! Jag gör mig beredd på det värsta.
Hon kommer att kräva en face-off med min förmodade älskarinna. Lättare sagt än gjort!
Jag sätter mig upp och funderar på en bra förklaring medan jag ringer hemmet.
Hon svarar efter två signaler.
-"Hi baby, it's me. Eh..., you might have noticed I didn't make it home yesterday."
-"Honey! Yes, your 'sec' called and told me she found you at sleep in your office. Poor you! She also got you a clean shirt, which you should find on your desk. I'm preparing meatballs for tonight, so don't be late!"

Jag knallar ut bland faxar och skrivbord och söker mig till toaletten med min nya skjorta i handen.

Livet hade inte kunnat bli bättre, och jag vet en person som kan förvänta sig en löneförhöjning.

8 comments:

Å said...

Men herr Shadow... Nu är det du som går ut och köper blommor, till sekreteraren.

Shadow said...

Japp, och en löneförhöjning.

londongirl said...

Var rädd om dem! Guld värda. :-)

EGO said...

Oh, herre gud...vad gör du med ditt liv? ;-D
Skön snubbe.

Nini said...

Din sekreterare är verkligen GRRRYYM!!

Shadow said...

Londongirl > Japp, och de går dessutom upp i kurs!

EGO > Mitt liv?

Nini > One of a kind! -My kind!

Ms.Take said...

Underbart. Har en syster jag kan få? :)

Shadow said...

Hon har ingen syster, men jag kan erbjuda en bror...