Tuesday, June 19, 2007

Stödhjul

Idag såg jag en vuxen person runt 25 år som cyklade omkring helt vanligt, totalt oberörd, med stödhjul på cykeln.
En ganska stilig kille, snyggt klädd och snygg i håret. Respect Man! Respect!

Hade man inte varit så djäklans stilfixerad, så hade man ju aldrig tagit bort stödhjulen!
Jag kan räkna upp minst 10 gånger som jag har trillat med cykeln, och som alla hade kunnat undvikas med stödhjul.
Nu snackas det här om att införa lag på cykelhjälm. De borde införa lag på stödhjul i stället!

6 comments:

Nini said...

Stödjhul? Hmm... undrar om man skulle kunna sätta stödhjul på en mc och köra med B-kort?

Isf är jag helt klart för!

Anonymous said...

har nyss "funnit" din blogg...så kul det du skriver...ler eller skrattar högt heeela tiden!DU FÖRGYLLER DAGEN HELT KLART!!
/Bittan

Anonymous said...

Har du ramlat tio ggr av cyklen? Jag är imponerad. Jag har aldrig ramlat av min cykel trots att jag cyklat dagligen i 40 år. vet inte hur det skulle gå till men cykeln är så jäkla stadig... Kanske har vi olika cykelstilar. Har du provat att hålla händerna på styret? *L

Shadow said...

Nini > För sådana där stora trehjuliga motorcyklar gäller väl B-kortet? Här får man även köra dem utan hjälm.

Bittan > Välkommen, trevligt att du trivs här.

Anonym > Ja, sedan jag lärde mig cykla, när jag 6, så har jag nog trillat minst 10 gånger. Styret ja! Är det den där pinnen som sitter bakom mig månntro?

Nini said...

Jag vet faktiskt inte, men jag & C pratade om det häromdan eftersom såna där stora 3 och 4-hjulingar får köras på motorväg och i bussfil.

Räknas det som en MC då eller som en 4-hjuling man får köra med B-kort i bussfil?

Skulle aldrig köra utan hjälm. Jag har lärt mig att alla andra i trafiken är idioter...

sanna said...

genialisk idé. ska nog införskaffa mig en cykel innan jag köper stödhjul dock. ^o^