Tuesday, July 17, 2007

Alternativ middag

Mrs. Shadow är inte hemma ikväll och jag har varken kunder eller polare att äta ute ihop med, så jag ringde upp min kollega på "Customer Relations" för att se om hon var intresserad av att svinga några öl.
Vi har pratat om att gå ut och ta några öl, i snart två månader. Senast vi var ute ihop och skvallrade var för minst ett halvår sedan.
I vilket fall som helst, så visar det sig att hon mycket lägligt har fått ett återbud från sin dejt ikväll och sitter med en restaurangbokning som hon inte visste vad hon skulle göra med. En restaurangbokning på en mycket svårbokad restaurang dessutom. Perfekt!
Mindre perfekt är att det förmodligen blir jag som betalar ikväll. Pizza och öl för det sammanlagda priset av 50 dollar blir en 5-rätters middag med vin på runt 500 dollar.
Undrar vem som drog kortaste strået?

4 comments:

Maria, Barcelona said...

Jag gillar henne.

Shadow said...

Då är vi två om det.

Nini said...

Stället som du skulle beställt pizzan & ölen ifrån drog kortaste stråt såklart...

Shadow said...

Haha, såklart!