Thursday, July 26, 2007

DVD

Jag samlar egentligen inte på någonting.
Jag tycker inte om att samla på mig prylar. Pocketböcker slänger jag efter att jag har läst ut dem och DVD-skivor ger jag gärna bort efter att jag har sett dem. När det gäller DVD-skivor, så hyr jag faktiskt mestadels.
Det finns bara 5 filmer som jag äger och vägrar släppa ifrån mig – Casablanca, Pretty Woman, Sound of Music, Warriors och Terminator. Dessa fem filmer har alla, på något sätt, lämnat ett stort intryck på mig. De respekterar olika faser i mitt liv och innehåller moment som jag berördes av. -Japp, till och med Pretty Woman.
Jag såg upp till rollfiguren som Richard Gere spelade. Jag var 20 år gammal och filmen fick mig att inse att det jag sökte, inte fanns i Sverige. Filmen fick mig att fokusera på ett yrke inom den internationella affärsvärlden. Jag ville bli som Edward Lewis.
Idag, drygt 15 år senare, undrar jag fortfarande var hotellsviterna och min limousine är någonstans...
Dessutom så undrar jag varför de gav Julia Roberts rollfigur namnet Vivian? "Vivian" får mig att se en äldre dam framför mig, som sitter i en gungstol och virkar grytlappar.
Tappar tråden här märker jag...
Igår köpte jag i alla fall ett paket med alla 10 säsongerna av Friends. Som sagt, det händer sällan att jag köper filmer och nu har jag köpt 40 DVD på en och samma gång!
Friends var en serie som gav mig mycket underhållning och jag ångrar att jag själv aldrig utnyttjade möjligheten att bo ihop med en roommate.
För 500 dollar har jag nu säkrat min sysselsättning för hösten och dessutom skapat ett bra argument till varför jag behöver ett nytt surround-system till TVn. Att Friends kräver surround-ljud är inte försvarbart, men det behöver ju inte Mrs.Shadow få veta.
Och nej, jag kommer inte att ge bort dem när jag har sett klart serien.

1 comment:

Sandra Margaret said...

Att bo ensam - en rättighet. I den svenska hjärnan ser det nog ut så många gånger. Och du har inte ens någon längtan efter att inhysa någon annan - dvs. låta någon annan ha total insyn i ditt liv. My god. Hur skulle det sluta?

Men när du väl står där med din storfamilj av vänner kan det inte bli mycket bättre. Jag har väl aldrig varit så förberedd för man och barn som nu...ahaha. This is pure practice.