Wednesday, July 18, 2007

Getaway

Nu stämplar jag ut och drar iväg och snorklar i några dagar.
Kunde inte låta bli att fråga sekreteraren “Are you sure you'll be fine without me?”
Fick tystnad som svar.
Mrs. Shadow hade andra planer inbokade, så jag reser ensam.
Med kort varsel var det inte så lätt att få tag på hotell.
Fick boka ett som skröt med orden "The ideal getaway for couples".
Kommer förmodligen att känna mig mycket singel. Jag avskyr att sitta på en söderhavsö och titta på solnedgångar ensam.
Packar badbyxor och ett snöre – här ska fiskas krabbor!

5 comments:

The Pale Green Woman said...

Jag har semester, pass och har aldrig fiskat krabbor, DHLa en biljett för tusan!

Nini said...

Åh. Jag vill oxå snorkla i söderhavsvatten.... :(

*drar iväg en spark på papperskorgen*

Jävla jobb! :(

Alley Cat said...

Att titta på solnedgångar ensam på en söderhavsö är bra mycket bättre än att titta på solnedgångar ensam i Göteborg! Helst när "alla" andra har semester och jag jobbar...

Hoppas du fick med dig en klyka som du kunde fästa musslan i... :-)

Lo said...

ha det riktigt skönt! :)

Shadow said...

Pale Green > Har du aldrig fiskat krabbor? Långt till havet? Insjökräftor kan faktiskt fiskas på samma sätt. En mussla, eller något annat ätbart i ett snöre bara. Hade kunnat skicka en biljett, men tyvärr måste du ta dig till Manictown för avresan. =)

Nini > Papperskorgar har också känslor...

Alley cat > Shit, visste att jag hade glömt något!

Lo > Jag lovar!