Monday, July 30, 2007

Handmassage

Var inne och fixade till mina händer idag.
Det är alltid skönt att bli masserad i handflatan med oljor, samt att få ordning på naglarna. Manikyr är en detalj som jag gärna lägger pengar på, för jag behärskar själv inte tekniken att klippa mina naglar snyggt. Jag har dessutom en tendens att klämma fingrarna i mina skrivbordslådor titt som tätt och naglarna ser ut därefter. Varje gång jag är i salongen så påminns jag dessutom om hur vackert vissa ord låter på engelska.
Tänk att ett så ljuvligt ord som "cuticle", på svenska blir "nagelband"!

8 comments:

Lo said...

åh, vad skönt! det låter jättelyxigt! gjorde du det i thailand?

Sofia Quant said...

gulligt ord..låter, cute..liksom, en söt partikel..cute particle..cuticle, haha varför inte :D nagelband kan vara rätt söta

Maria, Barcelona said...

NEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!! Du får inte. Det är bara så omanligt!!!!!

Shadow said...

Lo > Nej, men jag gör det med jämna mellanrum i Manictown.

Sofia > Visst har ordet en skön klang.

Maria > Jo, jag vet att det anses omanligt i vissa delar av världen, medans i vissa delar av världen förväntas att även män ska ha vårdade händer och naglar. Här har alla så snygga naglar så att jag får komplex för mina. Man får ta seden dit man kommer helt enkelt. Dessutom så är det ganska avkopplande.

Nini said...

Äh vaddå "omanligt"?? Det behöver inte vara en dålig sak att nåt är omanligt. Jag menar hur mysigt är det med:
* Sorgkanter under nedtuggade naglar?
* Brynja?
* Jättesnusen Bertil under läppen?
* Nätbrynja?
* "Manligt" beteende på sporteven?
* Rejjser Rickard som kör som en stressbalja?
* HÅR PÅ BRÖSTET!?!?

Näe tack! Shadow du gör helt rätt som tar hand om dina händer & naglar.

Shadow said...

Nini > Tack :)

Kristel said...

A manicured man's hand is a pleasure to touch and look at.
Next a pedicure, a must!

K E I said...

Men nej, cuticle är inte nagelband! Cuticle är den lilla hudavlagringen som går från nagelbandet ner till nageln, och som växer med nageln.

I alla fall inom anatomin...