Tuesday, July 03, 2007

Jordgubbar och Garuda

En totalt meningslös dag!
Sekreteraren kom upp med färska jordgubbar och vi har suttit och pillat med dessa och tittat på TV i två timmar.
Vi hittar ingen annan kreativ syssla än att äta jordgubbar och kommentera nyheterna.
Hela världen är ju på semester! Nästan.
Vi diskuterar om vi kanske skulle ta och ge oss ut på en affärsresa någonstans. Typ Hawaii... eller Bali... eller puben runt hörnet. Jag är på ölhumör!
Dagens nyheter har inte mycket att erbjuda heller. Euron är fortfarande alldeles för stark för vår hälsa. Dags att införa importstopp kanske?
Vidare informeras att vattenransoneringen i södra delarna av regionen nu är avblåst, eftersom det nu råder översvämningar där. Måste vara irriterande att uppmanas att bara spola toaletten en gång om dagen, för att någon dag senare se hur samma toalett svämmar över och spolar baklänges...
Nyheterna informerar också att Garuda Airlines och alla andra indonesiska flygbolag beordras flygstopp inom EU på grund av bristande flygsäkerhet.
-“Didn’t you fly with them recently?”, frågar min 'sec'.
-“Sure did!”.
-“You should avoid them”, säger hon.
-“Well, you made the booking”, svarar jag.
-“Point taken!”.
Vi sitter så där och slösnackar och jag hinner precis föreslå, –"about that businesstrip around the corner...", när plötsligt min chef uppenbarar sig. Han ser lika uttråkad ut som oss.
Han sätter sig ned och mumsar i sig några jordgubbar. Han vill något ser jag.
Mycket riktigt – han frågar oss om vi har lust att gå ut och ta några öl.
Vi var ju inne på samma bana, men chefen blir alltid så otrevlig och jobbpratig när han blir full, så jag ursäktade oss med, -"Sorry, but we have a business trip coming up", och blinkade mot sekreteraren.
Efter lite allmänt prat, så avlägsnar sig chefen. Vi sitter kvar och ser klart nyheterna och äter upp de sista jordgubbarna.
-Well, how about that business trip now? The beers are on me.
-"Yeah, let’s go", säger sekreteraren.

Vi städar upp, slår av datorerna och knallar ned till puben runt hörnet och möter självklart chefen där. Skit också!
-“Weren’t you two supposed to go on a businesstrip”, frågar han berusat.
-“Change of plans Boss. Garuda stopped flying to Europe.”
-“Oh, OK...Cheers then!”
-“Yeah, cheers.”

6 comments:

Nini said...

Oh nose! Snacka om förstörd business trip... :(

Din sekreterare och du verkar ha en jäkligt välfungerande relation. *impressed*

Ms.Take said...

*LOL*
Det där hade ni väl å andra sidan kunnat räkna ut med lilltån? ;) Ni hade kunnat ta en businesstrip till en pub lite längre bort kanske...

Snubben said...

Håller med Ms: Dags att utöka bärs-territoriet, kanske?
Surt att riskera stöta på bossen i tid och otid...

Sara said...

Du får det att låta såroligt att jobba! Resor och trevlig sekreterare! Jag kanske skulle överväga det.... eller så pluggar jag ett tag till :D

Cliff Hanger said...

Jag vill också dricka öl på arbetstid! Lite olämpligt som yrkesförare bara...

Shadow said...

Nini > Jadå, vi funkar bra ihop!

Ms. Take > Chefen brukar faktiskt aldrig gå till den puben, han har sitt stamställe en bit längre bort.

Snubben > Mmmm, borde ha valt en helt annan stadsdel förmodligen.

Sara > Ja, plugga du först och njut sedan av arbetslivet. Det kommer förr eller senare ändå, jag lovar.

Cliff > Hehe, jag tror att stockholmarna sover lite bättre om de vet att du avstår från ölen under arbetstid...