Tuesday, July 03, 2007

Köttfärs

Skulle grilla hamburgare.
Gick till affären för att handla nötfärs och hittade en jättefin färs. Djupt röd, lagom med fett och bra stomme. Inte för sölig, utan fast och fin. Den var dessutom ganska dyr.
Lite senare står jag och knådar färsen i polarens kök och kan inte låta bli att visa upp den fina färgen på köttet. Jag förklarar att jag aldrig skulle hitta så fin nötfärs i Sverige och knådar nöjt vidare i plastskålen.
Den inhemska polaren tittar ned på innehållet i plastskålen och förklarar utan omsvep, "It's because they mix the hearts together with the beef".
WTF!!!
-Chicken anyone? Chicken?

5 comments:

Å said...

Lesson to be learned: Man behöver inte veta allt...

Nini said...

Eww!!

Men som Å sa. Man vill nog inte veta allt.

Ms.Take said...

fast ja, alltså, hjärtat är en muskel , precis som allt annat köätt. Det ju i alla fall inte mulen och klövarna liksom.
Hjärta är ofta himlans gott kött.

Nini said...

Det är det säkert, men jag vill isf inte veta att jag äter det.

Mind starkare än mage i mitt fall...

Shadow said...

Å > Det smakade faktiskt bra ändå.

Nini > Nej, det är enklare att äta när man tänker på en betande kossa, i stället för ett bultande hjärta.

Ms. Take > Tack, du fick mig att se det hela i ett annat ljus. Muskel som muskel!