Tuesday, July 17, 2007

Kvarlämnat bevismaterial

Sekreteraren är tillbaka från sin minisemester, brun och fin i hyn och med nya slingor i håret.
Tånaglarna är prydda med hibiskusblommor och hon doftar fortfarande sololja.
Som lovat, hade hon köpt med sig presenter till "veterandamen" (min räddare i nöden) och resten av kontorsflickorna.
Själv fick jag ett par Louis Vuitton flip-flops, vars äkthet kan ifrågasättas. Mer som en ploj grej tror jag.
Dessutom fick jag orkidésprit. En klunk och du har en andedräkt som botaniska trädgården.
Efter en kort pratstund med veterandamen, kommer hon in på mitt kontor och spänner ögonen i mig.
-"How were you able to charm the old lady?", frågar hon. "No one has succeeded so far".
-"I was just playing stupid and helpless", svarade jag.
-"Ha, and you probably did an excellent job. And that's all?"
-"Yeah, that's all, intygade jag".
-"Hell of a good job for only two days", konstaterade hon och såg imponerad ut.

Hon går tillbaka till sitt skrivbord och jag återupptar mitt arbete.

En stund senare kommer hon och knackar på min dörrkarm igen.
-"Are you sure that's all?", frågar hon mig igen.
-"Yes, nothing else", svarar jag intygande.
-"Well, maybe you can explain then why there are 9 empty cans of Ginger Ale in my desk drawer?"...

3 comments:

Nini said...

Busted!!

Shadow said...

...with my hands in the cookie jar!

Nini said...

Minst sagt :)